پیش‌بینی 70 کارشناس و 250 سهامدار از وضعیت بورس

کدخبر: ۴۰۸۴۲۰
اقتصادنیوز: دنیای‌اقتصاد در تیتر نخست خودپیش‌‌بینی کارشناسان و سهامداران در زمینه مقصد آخر سال «شاخص بورس تهران» را منتشر کرده است.
پیش‌بینی 70 کارشناس و 250 سهامدار از وضعیت بورس

به گزارش اقتصادنیوز در این گزارش آمده است: فعالان بازار سهام پس از پشت ‌سر گذاشتن یک نیم‌سال پر سود در اوایل سال ۹۹، تقریبا ۹ ماهی است که شاهد اصلاح قیمت‌ها در بورس تهران هستند. در این شرایط سوالی که شاید ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده، مسیر بورس در سال ۱۴۰۰ است. ۷۰ کارشناس بورسی و ۲۵۰ سهامدار با شرکت در نظرسنجی «دنیای‌اقتصاد» در قالب ۱۰ پرسش به این موضوع پاسخ داده‌اند.

در این میان روند کلی بازار مورد اختلاف میان فعالان بازار است. بیش از نیمی از تحلیلگران روند صعودی را برای بورس۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده‌اند؛ اما سهامداران ناامیدانه اعتقاد دارند سالی کم‌نوسان برای سهام خواهد بود. نکته مشترک میان دو گروه از فعالان سهام اما انتظار خریداران برای تعیین تکلیف ریسک‌های اثرگذار است. ضمن آنکه هر دو دسته معتقدند بورس در نیمه نخست سال چندان باب میل نخواهد بود و باید منتظر ۶ماه دوم ماند. در این میان کارشناسان، بازار پول را رقیب جدی بورس می‌دانند؛ اما سهامداران رمزارزها را به‌عنوان رقیب سهام معرفی می‌کنند.

در اکوایران ببینید:رشد شاخص کل ادامه دار خواهد بود؟

در این شرایط سوالی که شاید ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده این است که مسیر بورس در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟ چه عواملی بر روند بازار سهام اثرگذار خواهند بود؟ چگونه می‌توان سود بیشتری کسب کرد و کدام گروه‌ها بازده بیشتری از آن سهامداران خود خواهند کرد؟ این مهم «دنیای‌اقتصاد» را بر آن داشت تا در یک نظرسنجی با حضور ۷۰کارشناس فعال بازار سهام و ۲۵۰ سهامدار با طرح ۱۰ پرسش به بررسی چشم‌انداز بورس تهران در سال‌جاری بپردازد.

 

  • Capture1
  • Capture2
  • Capture3
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید