پیش بینی بازار سهام 13 اردبیهشت؛

غیبت نیروی صعودی در بورس/ورود و خروج پول به بازار سهام

کدخبر: ۴۰۹۵۵۱
با توجه به روندهای درونی بازار به نظر می‌رسد بورس نیروی لازم را برای رشد ندارد.
غیبت نیروی صعودی در بورس/ورود و خروج پول به بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز – ‌دوشنبه 13 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز یکشنبه شاخص کل بورس 13 هزار و 627 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 180 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 197 واحد پائین آمد و در رقم 424 هزار و 482 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 102 واحد ریزش کرد و به رقم 17 هزار و 470 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 18 نماد رشد قیمت و 250 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 4 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 59 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمان ایران (وساخت)، سرمایه‌گذاری مسکن (ثمسکن) و داروپخش (وپخش) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های بهمن دیزل (خدیزل)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و صنعتی دوده فام (شصدف) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)، قنیشا (قند نیشابور) و پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پتروشمی تندگویان (شگویا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز یکشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز دوشنبه است. در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه 3 هزار و 921 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات یکشنبه 332 نماد صف فروش و 6 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 17 درصد کاهش یافت و در رقم 41 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 3 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 962 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 26 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (شرکت صنعتی دوده فام) و سدشت (سیمان دشتستان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 176 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، کویر (فولاد کویر) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص کل‌ بورس برای دومین روز پیاپی 13 هزار واحد ریزش کرد و به فاصله 10 هزار واحدی سطح حمایت تاریخی خود رسید. ارزش معاملات سهام کاهش 30 درصدی داشت و ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات افت 17 درصدی داشت.

در نتیجه هم معاملات رکود نسبی داشت و هم از میزان تقاضای بازار کاسته شد. علاوه بر روند خروج پول حقیقی برای دواردهمین روز کاری متوالی ادامه پیدا کرد تا امیدهایی که در هفته پیش شکل گرفته بود بیش از پیش کمرنگ شود. بنابراین با توجه به روندهای درونی بازار و با در نظر گرفتن متغیرهایی مانند قیمت ارز به نظر می‌رسد عاملی که موجب رشد بازار شود وجود ندارد و شاخص‌های بورس در معاملات امروز نیز روند نزولی را در پیش خواهند گرفت.

پیش بینی بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید