رکوردهای بورس در هفته گذشته؛

آمار بازار سهام در هفته اخیر/ بهبود وضعیت بورس

کدخبر: ۴۱۱۸۰۲
در حالی بازدهی هفتگی بورس در هفته اخیر مثبت شد که بازدهی بازار در هفته پیشین منفی بود. در نتیجه به نظر می‌رسد وضعیت بازار در این هفته بهبود یافته، آیا نماگرهای بازار نشان دهنده بهبود وضعیت بورس هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز ، در حالی که در دو روز ابتدایی هفته شاخص کل روندی نزولی داشت، در ادامه شاهد صعود شاخص در سه روز پیاپی بودیم. در پایان هفته اخیر شاخص کل 11 هزار و 724 واحد بالا‌‌تر از هفته قبل ایستاد اما شاخص کل هم وزن با افت 4 هزار و 987 واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده 417 هزار واحدی قرار گرفت.

بورس

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته 4 هزار و 452 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 183 هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 11 هزار و 724 واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت یک درصد شود. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل در سه روز انتهایی هفته صعودی بود و در ابتدای هفته روند نزولی داشت.

روند شاخص کل هم‌وزن

شاخص کل هم‌وزن در هفته اخیر تنها در روز سه‌شنبه صعودی بود و در باقی روزها روند کاهشی داشت، شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 4 هزار و 987 واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم 417 هزار و 868 واحد رسید و بازدهی منفی 1.2 درصدی را ثبت کرد.

بورس

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز یک‌شنبه بود که ارزشی معادل 6 هزار و 954 میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته –مطابق هفته‌های اخیر- روز دوشنبه محقق شد که به رقم 16 هزار و 995 میلیارد تومان بالغ شد.

میانگین ارزش معاملات کل هفته 10 هزار و 380 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 8 هزار و 282 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 25 درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 276 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2 هزار و 200 میلیاردی هفته پیشین، رشد 49 درصدی داشته است.  بالاترین رقم هفته 4 هزار و 287 میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌یکشنبه برمی‌گردد که هزار و 975 میلیارد تومان بود.

افت 6 درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 3 هزار و 849 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 238 میلیارد تومان کمتر بود و افت 6 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 4 هزار و 340 میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌چهارشنبه برمی‌گردد که 3 هزار و 160 میلیارد تومان بود.

رشد 109 درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 86 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 45 میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 109 درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته 215 میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که 14 میلیارد تومان بود.

کاهش میانگین خروج پول حقیقی

در روز سه‌شنبه پس از 18 روز کاری متوالی روند خروج پول حقیقی متوقف شد اما این تنها روز هفته بود که شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. در مجموع کل هفته هزار و 123 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی 224  میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش 45 درصدی داشته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید