نقشه بورس شنبه 25 اردیبهشت؛

پوکر بورس؛ روز خوب سهم‌های معدنی و فلزات

کدخبر: ۴۱۲۴۱۶
امروز «کگل»، «کچاد» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 5 هزار و 519 واحدی به رقم یک میلیون و 189 هزار و 520 واحد رسید تا برای چهارمین روز پیاپی رشد کند و هفته را صعودی آغاز کند.

شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 967 واحد نزول کرد و در سطح 414 هزار و 903 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 60 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 553 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «کگل»، «کچاد» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. علاوه بر این، اغلب نمادهای معدنی گروه استخراج کانه‌های فلزی و گروه فلزات اساسی رشد قیمت داشتند. از جمله این نمادها می‌توان کگهر، ومعادن، کنور، فولاد، هرمز، فجر، فسپا، میدکو، فخوز و فگستر را نام برد.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و فملی و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کزغال، فگستر و ذوب پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

خروج پول حقیقی 

در اولین روز هفته باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 109 میلیارد تومان بود که نسبت به روز چهارشنبه 74 درصد کاهش یافته است. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام ذوب (ذوب آهن اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 24 میلیارد تومان بود. پس از ذوب، وگردش (بانک گردشگری) و وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 822 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 70 درصد افزایش یافته است. البته از این میزان حدود 15 هزار میلیارد تومان به معاملات اوراق مشارکت اختصاص داشته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 7 درصدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم 3 هزار و 821 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 181 درصد افزایش یافت و در رقم 197 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد افزایش یافت و 3 هزار و 446 میلیارد تومان شد.

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) با صف‌ خرید 123 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فگستر، کچاد (شرکت معدنی چادرملو) و فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 134 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید