جزئیات طرح اتحاد بورس و بیمه؛

خبر مهم برای سهامداران/ اصل سرمایه و سود سهام بورس بیمه می شود

کدخبر: ۴۱۲۹۳۳
امروز با حضور جمعی از فعالان بازار سرمایه و بیمه از طرح اتحاد بورس و بیمه رونمایی شد.
خبر مهم برای سهامداران/ اصل سرمایه و سود سهام بورس بیمه می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هادی - یک فعال حوزه بیمه - در این مراسم با بیان این‌که طرح اتحاد بورس و بیمه یک گام جدید برای جذب مشتریان برای بازار بیمه زندگی است، اظهار کرد: در این طرح افراد می‌توانند علاوه بر تضمین سودی که در بیمه دارند با مشارکت از منافع در دوره‌های کوتاه مدت برخوردار شوند.

وی در توضیح طرح اتحاد بورس و بیمه گفت: هزینه عمومی و اداری در این طرح صفر شده و مشتری مجبور به پرداخت آن نیست. چنین ۱۵ درصد از سود حاصل از سرمایه‌گذاری، مازاد نرخ فنی دریافت می‌شود. البته هرچه دوره بیمه نامه بلند مدت‌تر باشد سود تضمینی بالاتری دارد.

فعال حوزه بیمه با تاکید بر این‌که در این سهام بیمه نمی‌شود، اظهار کرد: برای مثال از ۱۰۰ واحد پولی که از بیمه زندگی دریافت می‌کنیم همانطور که بخشی از آن به بانک سپرده می‌شود بخش دیگر نیز در بازار سرمایه سرمایه گذاری خواهد شد. میزان حق بیمه محدودیت ندارد و وابسته به توان افراد است. نرخ تضمین در دوره یکساله ۱۰ درصد، دوره دو ساله ۱۱ درصد، دوره سه ساله ۱۳ درصد و دوره چهار ساله و پنج ساله ۱۵ درصد است.

به گفته هادی، براساس مقررات بیمه مرکزی حق تضمین آینده وجود ندارد و طبق پیش بینی‌ها به مشتری اعلام می‌شود که میزان بازدهی چقدر خواهد بود.

وی تاکید کرد: بیمه نامه به شرط حیات فرد است و بیمه نامه به گونه‌ای صادر می‌شود که حق بیمه پس از فوت فرد به وراث برگشت داده شود.

همچنین در این مراسم اتحادپور - یک فعال دیگر بازار سرمایه - اظهار کرد: دغدغه سرمایه گذاران در بازار سرمایه این بود که زمانی که وارد بازار می‌شوند، در زمان صعود بازار سود کنند و در زمان ریزش دچار زیان شوند به همین دلیل نیاز به یک سپر بیمه‌ای داشتند که دارایی خود را از دست ندهند.

وی ادامه داد: مذاکرات طرح اتحاد بورس و بیمه از هشت ماه پیش آغاز شد و اکنون به نتیجه رسید. براین اساس مدت قرارداد یک تا پنج ساله بوده و اصل سرمایه و درصدی از سود فرد تضمین می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید