عقب نشینی 1300 واحدی بورس تهران/ روز بداقبالی سهامداران خودرویی

کدخبر: ۴۱۳۰۷۹
شاخص کل بورس تهران 1300 واحد عقب نشینی کرد و در سطح یک میلیون و 173 هزار واحد قرار گرفت. نمادهای خودرویی بیشترین تاثیر را بر سرخپوشی بازار داشتند.
عقب نشینی 1300 واحدی بورس تهران/ روز بداقبالی سهامداران خودرویی

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش 1300 واحدی در سطح یک میلیون و 173 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت 841 واحدی 405 هزار و 737 واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس 5هم سرخپوش شد و با افت 11 واحدی  به 17 هزار و 745 واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

نمادهای فملی، اپال و فارس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای خودرو، خساپا و شبندر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در آغاز معاملات بورس

شپلی به صف خرید نشست.فخوز، فملی و فولاد سبز هستند.

نفتی ها با گرایشی منفی متعادل داد و ستد می شوند.شتران و شبهرن نمادهای مثبت فراورده های نفتی اند.

بانکی‌ها امروز متعادل داد و ستد می‌شوند. وتجارت, وبصادر, وسینا, وخاور منفی و متعادل و نماد‌های وپاسار, وپارس, وپست, ونوین, سامان, وگردش و وکار با گرایشی مثبت متعادل اند.

هم اکنون شستا در مدار مثبت قرار گرفت و در محدوده 1065 تومان دنبال می شود.

آخرین قیمت ۲۴۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۶۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

 

نماد‌های برکت، خودرو، خساپا، فملی، اپال، وپاسار و شستا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای فگستر، کزغال، کرمان، شگویا، فروی، ذوب و میدکو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۷۰۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

اپال به صف خرید نشست.ونیکی تشکیل صف خرید داده است.

در ساعت ۹ و۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۲۸۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۲۵۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۹۷۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش سمگا، تپکو و بنو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ۲۱۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید فگستر، سیتا و آریان در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۲۶۰میلیارد تومان (۹۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۱۱۵میلیارد تومان (۲۱درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در چهار نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۶۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) به ۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۲۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» با تقاضای خرید هشت میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۲درصد از پنج هزار و ۵۳۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع حدود ۶۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۳۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۱۹۰میلیارد تومان خواهد رسید.

تاپیکو به صف خرید نشست.

در ساعت 9:55 شاهد بهبود معاملات هستیم.صف فروش خگستر هم جمع شد.

شاخص کل با تغییر رنگ از قرمز به سبز، در ساعت 10:00 در مدار مثبت در حال حرکت است.

تکمیل می شود...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید