3 نماد اثرگذار بر افت شاخص کل؛

رونق نسبی معاملات بورس/نقشه عرضه و تقاضای بازار

کدخبر: ۴۱۳۱۴۵
ارزش معاملات خرد با رشد 20 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 3 هزار و 35 میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت هزار و 103 واحدی به رقم یک میلیون و 173 هزار و 556 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 3 هزار و 786 واحد نزول کرد و در سطح 402 هزار و 792 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 18 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 792 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «خودرو»، «وتجارت» و «اخابر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. در سوی دیگر بازار فملی، کچاد، ومعادن، تاپیکو و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و مانع از ریزش قابل توجه آن شدند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کزغال، فگستر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه قرمز 

در معاملات امروز قیمت تمام نمادهای گروه «خودرو و ساخت قطعات» همچون خودرو، خساپا،‌ خگستر، خبهمن و خزامیا کاهش یافت.  

بورس

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 507 میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه 9 درصد افزایش یافته است. در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام برکت (شرکت داروسازی برکت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 74 میلیارد تومان بود. پس از برکت، خساپا (خودروسازی سایپا) و وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

همچنین نمادهای اپال (فراوری معدنی اپال کانی پارس)،‌ فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) و وپارس (بانک پارسیان) نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 15 هزار و 968 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 42 درصد کاهش یافته است. البته از این میزان بیش از 11 هزار میلیارد تومان معادل 75 درصد کل معاملات به اوراق مشارکت اختصاص داشت. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 20 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 3 هزار و 35 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 7 درصد کاهش یافت و در رقم 135 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 3 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 299 میلیارد تومان شد.

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) با صف‌ خرید 107 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فگستر، کزغال (زغال سنگ پروده طبس) و شصدف (صنعتی دوده فام) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 133 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو) و کویر (فولاد کویر) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید