جزئیات مهم از عرضه اولیه فردا در بازار سهام

کدخبر: ۴۱۳۱۶۹
سهام شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان با نماد «فتوسا» به عنوان دومین عرضه اولیه در سال ۱۴۰۰، فردا ۲۹ اردیبهشت ماه در بازار فرابورس عرضه می‌شود.
جزئیات مهم از عرضه اولیه فردا در بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تعداد ۷۵میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، با دامنه قیمت این سهم ۷۱۲٫۹ تا ۷۸۴٫۲ تومان  توسط سهامدار عمده عرضه می‌شود.

تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه ۶۵ میلیون سهم و حداکثر سهام قابل سفارش توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۳۰ سهم است.

بر اساس این گزارش، حسین سلیمی - مشاور سرمایه‌گذاری گروه صنعتی و معدنی زرین - که شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان از زیرمجموعه‌های آن است، در نشست خبری ویژه عرضه اولیه این شرکت که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: شرکت فتوسا در زمینه سرب و روی فعالیت می‌کند و کنسانتره روی تولید می‌کند که با توجه به فرایند تولید و فروش، بازار مطمئنی دارد. شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان حاشیه سود خوبی دارد و سود پایه هر سهم این شرکت در سال ۹۹ رقم ۱۱۷۳ ریال بوده است. در عرضه اولیه سهام این شرکت، اوراق تبعی با هدف تضمین سود ۲۰ درصدی به صورت سالانه منتشر می‌شود.

حسین جوادی - عضو هیئت مدیره شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان - نیز در این نشست خبری، اطلاعاتی از وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت ارائه کرد و گفت: در سال گذشته این شرکت ۷۱ هزار و ۷۹۶ تن کنسانتره تولید کرده که بیش از ۷۱ هزار و ۱۵۰ تن از این مقدار، مربوط به روی و مابقی، سرب بوده است. مقایسه این ارقام نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد ۹۰ درصدی تولید را نشان می‌دهد. همچنین فروش فتوسا در سال ۹۹ بالغ بر ۴۱۱ میلیارد تومان بوده که ۱۹۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است. سود خالص فتوسا نیز در سال گذشته بیش از ۵۳ میلیارد تومان بوده است.

این عرضه درحالی انجام می شود که همچنان شاهد روزهای نزولی و پرنوسان در بازار سرمایه هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید