افت 11 هزار واحدی شاخص کل/ بورس یکدست سرخپوش شد

کدخبر: ۴۱۴۲۰۳
شاخص کل بورس تهران با ریزش 11500 واحدی در سطح یک میلیون و 116 هزار واحد قرار گرفت
افت 11 هزار واحدی شاخص کل/ بورس یکدست سرخپوش شد

به گزارش  اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش 11500  واحدی در سطح یک میلیون و 116 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت 2100 واحدی 390  هزار و 39 واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس نیز  به 17 هزار و 588 واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

نماد‌های شاراک، بوعلی و وپارس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های وپاسار، فملی و شستا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

بازار امروز نیز منفی و در عمده نماد‌ها در کف قیمتی روزانه آغاز بکار کرد. در میان بزرگان بازار، شاهد تلاش خساپا و خودرو برای فاصله گرفتن از کف قیمتی هستیم.

در گروه بانکی وتجارت در قیمت ۲۰۱۷ ریال صف فروش ۷۲ میلیون سهمی دارد. حجم معامله در این نماد تا این لحظه ۵۳ میلیون سهم است. حجم معامله در وبصادر به ۸۲ میلیون سهم رسیده که حقوقی سهم ۴۴ درصدی در خرید این نماد داشته است. در حال حاضر وبصادر در کف قیمتی روزانه معامله می‌شود. وپارس در محدوده صفر تابلو نوسان مثبت دارد. این در حالی است که در روز جاری وپاسار با صف فروش ۱۷ میلیون سهمی مواجه است.

آخرین قیمت ۱۱نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و۲۸۶نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های خساپا، شپنا، خودرو، برکت، شتران، فملی و شستا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهایفگستر، فتوسا، کزغال، ذوب، آریا، شگویا و کرمان در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به ۵۹۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در گروه فلزات اساسی فملی و فخوز به محدوده مثبت رسیدند.

افزایش تقاضا موجب فاصله گرفتن خودرو و خساپا از کف قیمتی روزانه شد. در حال حاضر این دو نماد در محدوده منفی 2.5 درصد در نوسان اند. حجم معامله در خساپا 225 و در خودرو 170 میلیون سهم است.

صف‌های خرید حدود ۳۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۷۸۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۳۹۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، سمگا و غصینو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از ۲۵۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید فتوسا، وسپهر و حرهشا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۷۵میلیارد تومان (۹۵درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۲۵۵میلیارد تومان (۲۲درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در پنج نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۶۵نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف تولید و توسعه سرب روی (فتوسا) به ۳۲.۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۶۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۳۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی» با تقاضای ۲۱۰میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۲۲درصد از ۶هزار و ۱۷۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۵۷۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۰۸۵درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۷۴۵میلیارد تومان خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید