رشد 337 درصدی صف های خرید در بازار سهام؛

ورود پول حقیقی به بورس پس از 10 روز

کدخبر: ۴۱۵۶۲۱
در روز شنبه -هشتم خرداد- پس از 10 روز شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 30 هزار و 131 واحدی به رقم یک میلیون و 139 هزار و 479  واحد رسید. رشد 30 هزار واحدی بیشترین رشد شاخص کل در 46 روز کاری گذشته از 26 اسفند 1399 تاکنون است. 

شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 462 واحد صعود کرد و در سطح 385 هزار و 613  واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 149 واحد صعود کرد و به رقم 17 هزار و 732 واحد رسید.

در اکوایران ببینید :بازگشت بورس با انتخابات؟

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فولاد»، «فارس» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ثبهساز صدرنشین است و کویر و وبملت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز چخزر، غگیلا و وپویا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ورود پول حقیقی 

در روز شنبه پس از 10 روز شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار 484 میلیارد تومان بود. 

در معاملات امروز بیش ترین ورود پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 50 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

بورس

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 36 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 40 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 69 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 675 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 31 روز کاری گذشته از 24 فروردین به این سو است.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 337 درصد افزایش یافت و در رقم 967 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 6 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 105 میلیارد تومان شد.

شرکت صنایع غذایی کورش (با نماد معاملاتی غکورش) با صف‌ خرید 291 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از غکورش، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و فتوسا (شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان)  بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 154 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو)  و خزر (فنرسازی زر) و  بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید