کاهش مازاد عرضه و رشد خروج پول حقیقی از بورس؛

طناب کشی در بازار سهام /پیش بینی بورس امروز

کدخبر: ۴۱۸۵۹۷
در معاملات دیروز هم روندهای مثبت دیده می‌شود و هم روندهای منفی وجود دارد. این روندها بازار را به کدام سو می‌کشند؟
طناب کشی در بازار سهام /پیش بینی بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز –یک‌شنبه 23 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز شنبه شاخص کل بورس 6 هزار و 973 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 144 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 293 واحد ریزش کرد و در رقم 378 هزار و 453 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 24 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 459 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 80 نماد رشد قیمت و 330 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 18 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 74 درصد بازار افت قیمت داشتند.

اثر رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بر بورس

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت‌های سیمان داراب (ساراب)، مهرکام پارس (خمهر) و گلوکوزان (غگل) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های شرکت‌های پگاه فارس (غفارس)، صنعتی بهپاک (بهپاک) و پگاه گلپایگاه (غگلپا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خشرق (الکتریک خودرو شرق)، خپارس (پارس خودرو) و قشکر (شکر شاهرود) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کلر پارس (کلر)، بیمه تجارت نو (بنو) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌یکشنبه است. در پایان معاملات روز شنبه بازار با مازاد عرضه هزار و 927 میلیارد تومانی بسته شد که کم‌ترین رقم در 49 روز کاری گذشته از 11 فروردین تاکنون است.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات شنبه 174 نماد صف فروش و تنها 13 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 180 درصد افزایش یافت و در رقم 179 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 1.3 درصد افزایش یافت و 2 هزار و 106 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز شنبه شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 137 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، ساراب (شرکت سیمان داراب) و خموتور (موتورسازان تراکتورسازی ایران) بیشترین صف خرید را داشت. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سصفها (شرکت سیمان اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 70 میلیارد تومانی داشت. پس از سصفها، خزر (فنرسازی زر) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص بورس برای سومین روز متوالی نزول کرد و از نیمه کانال 1.1 میلیونی پائین‌تر آمد. با این حال با توجه کاهش ارزش معاملات و افت نقدشوندگی بورس می‌توان گفت بازار در رکود نسبی قرار گرفته است و در انتظار روشن شدن فضای سیاسی کشور است. دیروز در فاصله 6 روز تا انتخابات تمام شاخص‌های بازار نزول کردند. علاوه بر این دو علامت منفی مهم در معاملات دیروز دیده شد. ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی افزایش یافت و به 461 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در یک هفته گذشته است. به علاوه رقم شاخص هم وزن به 378 هزار واحد رسید که پائین‌ترین سطح در 137 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است.

در مقابل نشانه‌های مثبتی هم در بازار دیده می‌شود، نشانه‌هایی هرچند ضعیف که می‌تواند در روزهای آتی موجب تعادل نسبی در بازار شود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید 180 درصد افزایش یافت و به رقم 179 میلیارد تومان رسید و ارزش مازاد عرضه بازار به کمترین رقم در 49 روز گذشته از 11 فروردین تا به امروز رسید. بنابراین با افت مازاد عرضه و کاهش فشار صف‌های فروش سهام داران می‌توانند به بهبود روندهای درونی بازار امیدوار بمانند.

پیش بینی بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید