علامت دلار به بازار سهام

1+2 نشانه مثبت در بورس /پیش بینی بورس امروز

کدخبر: ۴۱۸۸۴۸
روز گذشته روند بازار سهام نزولی بود اما 1+2 روند مثبت در معاملات دیده می‌شود.
1+2 نشانه مثبت در بورس /پیش بینی بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 24 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز یکشنبه شاخص کل بورس 3 هزار و 663 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 141 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 220 واحد ریزش کرد و در رقم 377 هزار و 233 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 17 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 343 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 111 نماد رشد قیمت و 291 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 24 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 65 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها (وسکاب)، تولید مواد اولیه داروپخش (دتماد) و سیمان داراب (ساراب) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های شرکت‌های پگاه فارس (غفارس)، آتیه داده پرداز (اپرداز) و بهمن دیزل (خدیزل) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ددام (داروسازی زاگرس فارمد پارس)، فباهنر (مس شهید باهنر) و خمحور (تولید محور خودرو) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کلر پارس (کلر)، زرین معدن آسیا (فزرین) و بیمه تجارت نو (بنو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز یکشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز دوشنبه است. در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه هزار و 732 میلیارد تومانی بسته شد که کم‌ترین رقم در 52 روز کاری گذشته از 8 فروردین تاکنون است.

بورس

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات شنبه 163 نماد صف فروش و تنها 21 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 23 درصد افزایش یافت و در رقم 221 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 7 درصد کاهش یافت و هزار و 953 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز شنبه شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 120 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ولکار ، ساراب (شرکت سیمان داراب) و خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشت.  

در اکوایران ببینید:تورم و فرضیه اثر ثروت در بورس

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 82 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سصفها (شرکت سیمان اصفهان) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

بورس

پیش بینی بورس امروز

یک روز پس از آخرین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شاخص بورس برای چهارمین روز متوالی نزول کرد و شاخص هم وزن به روند نزولی خود ادامه داد و به کمترین سطح در 138 روز کاری گذشته از 27 آبان سال گذشته تا به امروز رسید. با این حال تعداد نمادهای سبز پوش بازار افزایش یافت و دو نشانه مثبت دیگر در بازار دیده شد.

روز گذشته رقم خروج پول حقیقی از بازار به 289 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل 37 درصد افت کرده است. همچنین رقم خروج پول حقیقی نسبت به روز شنبه 172 میلیارد تومان کاهش یافت.

علاوه بر این در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 23 درصد افزایش یافت و در رقم 221 میلیارد تومان ایستاد. کاهش رقم خروج پول حقیقی و رشد تقاضای بازار دو نشانه مثبت برای فعالان بازار است. خصوصا اینکه قیمت دلار نیز افزایش یافت و بار دیگر به کانال 24 هزار تومانی بازگشت، رشد قیمت دلار می‌تواند علامتی صعودی برای بورس باشد. اما همچنان سمت قرمزپوش بورس پرتعدادتر است و به نظر می‌رسد امروز هم روند کلی بازار نزولی باشد.   

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید