عرضه اولیه جدید این هفته بورس

کدخبر: ۴۱۹۰۱۷
عرضه اولیه سهام «شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری» با نماد «ومدیر» روز چهارشنبه (۲۶خرداد ماه) در بورس تهران انجام می‌شود.
عرضه اولیه جدید این هفته بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عرضه سهام شرکت‌های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار دارد، زیرا تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند، به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

بر این اساس، آگهی عرضه اولیه سهام «شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری» با نماد «ومدیر» منتشر شد که مطابق آن روز چهارشنبه (۲۶ خرداد ماه) تعداد یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام این شرکت به عنوان پانصد و هشتاد و چهارمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «سرمایه گذاری ها» گروه «سایر واسطه گری های مالی» و طبقه «سایر واسطه گری های مالی طبقه بندی نشده در جای دیگر» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و به شیوه ثبت سفارش برای کشف قیمت عرضه خواهد شد.

در اکوایران ببینید:تورم و فرضیه اثر ثروت در بورس

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر یک هزار سهم در دامنه قیمتی ۲ هزار و ۸۰۰ ریال تا ۲ هزار و ۹۹۰ ریال تعلق می‌گیرد.

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

این هفته کدام شرکت در بورس، عرضه اولیه می‌شود؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید