یک کارشناس بازار سرمایه:

بورس از نظر تکنیکال توانایی بازگشت دارد

کدخبر: ۴۲۰۳۲۵
کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته‌های آتی برای بازار سرمایه روند رو به رشدی را متصور هستیم.
 بورس از نظر تکنیکال توانایی بازگشت دارد

به گزارش اقتصادنیوز ، آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با روند بازار گفت: برای شاخص کل یک موج صعودی از حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد متصور هستیم، اما برای این قضیه بازار باید خودش را پیدا کند.

وی در ادامه افزود: بازارسرمایه در حال حاضر نیاز دارد که خودش را پیدا کند، در هفته‌های گذشته شاهد این قضیه بودیم که بازار کم روند شد، دلیل این امر این است که چشم فعالان بازار سرمایه و سهامداران به انتخابات بود تا تکلیف رئیس جمهور آینده مشخص شود و سهامداران برای تصمیم گیری از حالت ابهام خارج شوند.

بورس تهران

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: بنا به گفته‌های بالا بسیاری از افراد ترجیح داده اند، تا پایان انتخابات و مشخص شدن نتایج، محافظ کارانه تصمیم بگیرند و اقدام به خرید و فروش نکنند، دلیل‌  آن این است که می‌خواهند ببینند که چه کسی می‌خواهد برنده انتخابات شود تا سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه سیاست‌های سرمایه گذاری خودشان را بر همان مبنا تنظیم کنند، علت کم روند بودن بازار سرمایه در هفته‌های اخیر به همین علت بوده است.

پور کار تصریح کرد: بنابراین در هفته‌های آینده برای بازار سرمایه رشدی را متصور هستیم که قرار است از هفته آتی شروع شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بازار از نظر تکنیکال چه روندی را دنبال می‌کند؟ ،تشریح کرد: در تایم فریم هفتگی اگر هر کندل قیمتی را بر مبنا یک هفته برای شاخص در نظر بگیریم، یک کنج صعودی را برای شاخص در تایم فریم هفتگی می‌توانیم متصور شویم.

آراد پور کار بیان کرد: باید این الگوی کنج صعودی به سمت بالا شکسته شود، اما این الگو ممکن است باز به سمت پایین بیاید و شاخص تا ۱ میلیون ۷۰ یا ۸۰ هزار واحد آفت و بعد دوباره به سمت بالا حرکت کند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:، اما باید شاخص کل در تایم فریم هفتگی و روزانه بالاتر از ۱ میلیون و ۱۹۰ هزار واحد خودش را تثبیت کند، تا بتوانیم بگوییم بازار از نظر تکنیکال توانایی برگشت  را دارد.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بنابر گفته‌های بالا شاخص 1 میلیون ۱۹۰ هزار واحد بسیار مهم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید