بازار سهام در یک نما؛

صف‌های فروش بورس آب رفت! / ثبت کمترین رقم مازاد عرضه در 4 ماه گذشته

کدخبر: ۴۲۰۳۲۸
در معاملات روز شنبه 29 خرداد؛ رقم مازاد عرضه بازار به 891 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 80 روز کاری گذشته از 26 بهمن ماه سال گذشته به این سو است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 14 هزار و 310 واحدی به رقم یک میلیون و 161 هزار و 985 واحد رسید. صعود 14 هزار واحدی بیشترین میزان رشد شاخص کل در 11 روز کاری گذشته از 10 خرداد تا به امروز است. 

همچنین شاخص کل فرابوس 19 واحد بالا آمد و به رقم 17 هزار و 313 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز 206 واحد رشد کرد و در سطح 370 هزار و 795 واحدی ایستاد.

اینفو بورس 29 خرداد

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فارس»، «شستا» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «فملی»، «خودرو» و «پاکشو» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، فگستر و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌ «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» افزایش یافت و نمادهای بزرگ این گروه مثل شپنا، شبریز، شتران، شبهرن، شسپاو شبهرن سبزپوش شدند. همچنین اغلب نمادهای گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» (مثل وتجارت، ونوین، وبصادر، وکار و وبملت) و «محصولات شیمیایی» (مثل پترول، نوری، شفن، شپدیس، بوعلی، جم، تاپیکو، شاراک و فارس) نیز با رشد قیمت مواجه بودند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 895 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 17 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 435 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 43 درصد افزایش یافت و در رقم 473 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 17 درصد کاهش یافت و هزار و 364 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به 891 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 80 روز کاری گذشته از 26 بهمن ماه سال گذشته به این سو است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید