سبزپوشی بورس در آغاز تابستان/ شاخص بورس صعود کرد

کدخبر: ۴۲۱۰۰۹
در شروع معاملات بازار سرمایه شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 11500 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 180 هزار واحد قرار گرفت.
سبزپوشی بورس در آغاز تابستان/ شاخص بورس صعود کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، در شروع معاملات بازار سرمایه  شاخص کل  بورس  سبزپوش شد و با صعود 11500 واحدی در ارتفاع یک میلیون و  180 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 1999 واحدی 372 هزار و 27واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

نماد‌های فارس، فملی، و فولاد  بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های  وسکرمان، غپاک، و تکمبا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

خساپا با قدرت به صف خرید نشست.

در نخستین روز تابستان شاهد شروعی تماما سبز در عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار بورس تهران هستیم. داد و ستدهای امروز هم به لیدری گروه خودرویی در جریان است.

رشد قیمت نفت برنت و قرار گرفتن آن در سطح بالاتر از 75 دلار می تواند از دلایل مهم تاخت و تاز امروز پالایشی ها باشد. شبریز که از همان پیش گشایش صف خریدش را چیده بود هم اکنون نیز با صف خرید بالغ بر 27 میلیون سهمی دنبال می شود. شپنا در قیمت 1304 تومان رشد نزدیک به 4 درصد را داراست. شتران در مدار مثیت 3.5 درصدی در حال معامله است.

در تابلو معاملاتی بانکی ها نیز تا جایی که چشم میبیند رنگ سبز است. وتجارت در قیمت 255 تومان رشد بیش از 2 درصد دارد. وبملت با جهش نزدیک به 3 درصد در محدوده 402 تومان در حال معامله است. وبصادر پیشروی بالغ بر 3 درصدی را در قیمت 222 تومان تجربه می کند.

وآیند تک نماد سرخ پوش گروه است که همچنان چشم انتظار خریداران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید