ثبت رکورد جدید ورود پول حقیقی؛

بورس پس از 6 ماه هت تریک کرد

کدخبر: ۴۲۲۰۰۸
روز شنبه بورس سنت شکنی کرد و برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 20 هزار و 728 واحدی به رقم یک میلیون و 233 هزار و 783 واحد رسید. شاخص کل فرابوس نیز 151 واحد بالا آمد و به رقم 17 هزار و 767 واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن با رشد 4 هزار و 23 واحدی در سطح 380 هزار و 903 واحدی ایستاد. صعود 4 هزار و 23 واحدی شاخص هم وزن بیشترین رشد این شاخص در 86 روز کاری گذشته از 25 بهمن سال 1399 به این سو است. 

بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس در شستا

رکورد جدید ورود پول حقیقی

روز شنبه بورس سنت شکنی کرد و برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 331 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. برای اولین بار در 6 ماه گذشته از 3 دی ماه سال 99 تا به امروز شاهد ورود پول حقیقی در 3 روز متوالی هستیم. پس از 119 روز کاری این سنت بازار شکسته شد که نشان از بهبود وضعیت بازار سهام دارد.  

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 56 میلیارد تومان بود. پس از شستا، بوعلی (پتروشیمی بوعلی) و تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «شستا»، «فولاد» و «اخابر» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «وسرضوی»، «وتجارت» و «یاسا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ومدیر صدرنشین است و شپنا و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز شصدف، لطیف و رافزا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» (مثل ونفت، شپنا، شتران و شبریز) و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» (مثل شستا، وغدیر، وصندوق و وامید) افزایش یافت. 

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 653 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 7 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 1.7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 104 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 84 روز کاری گذشته از 27 بهمن سال 99 تا به امروز است. 

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 17 درصد کاهش یافت و در رقم 622 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 12 درصد کاهش یافت و هزار و 187 میلیارد تومان شد. 

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید 160 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، ومدیر (مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری) و برکت (داروسازی برکت) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 66 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، بکاب (صنایع جوشکاب یزد) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید