بازار سهام در یک نما؛

رشد تقاضا در بورس تهران +اینفو

کدخبر: ۴۲۲۷۱۴
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 6 درصد افزایش یافت و در رقم 443 میلیارد تومان ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 4 هزار و 727 واحدی به رقم یک میلیون و 248 هزار و 540 واحد رسید. شاخص کل فرابوس نیز 164 واحد رشد کرد و در سطح 17 هزار و 964 واحد قرار گرفت.

همچنین شاخص هم وزن با رشد 277 واحدی در سطح 382 هزار و 525 واحدی ایستاد. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز نمادهای «وامید»، «ومعادن» و «کگل» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «شستا»، «فارس» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ومدیر صدرنشین است و برکت و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، چخزر و فتوسا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌ سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌‌های  «فلزات اساسی» (مثل کویر، فزرین، فسازان، فپنتا، فنورد، فتوسا، هرمز، ذوب، فملی، فولاد و میدکو)، «استخراج کانه‌های فلزی» مثل (کدما، ومعادن، تاصیکو، کگل، کچاد و کاما) و «مواد و محصولات دارویی» (مثل برکت، دلقما، دیران، دعبید، دکوثر، دشیمی، درهآور، دلر، دارو، والبر و دبالک) افزایش یافتند. 

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 685 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 55 درصد کاهش یافته است. همچنین ارزش معاملات خرد با افت 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 252 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 6 درصد افزایش یافت و در رقم 443 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 18 درصد کاهش یافت و هزار و 44 میلیارد تومان شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید