اخبار مثبت از ۴ شرکت بورسی

کدخبر: ۴۲۵۵۹۷
روزهای گذشته اطلاعیه‌های با اهمیت منتشر شده از سوی شرکت‌های بورسی بیشتر رنگ و بوی مثبت داشتند. برخی از این اطلاعیه‌ها در گروه الف ارزش‌گذاری شده‌اند.
اخبار مثبت از ۴ شرکت بورسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، روزهای گذشته اطلاعیه‌های با اهمیت منتشر شده از سوی شرکت‌های بورسی بیشتر رنگ و بوی مثبت داشتند. برخی از این اطلاعیه‌ها در گروه الف ارزش‌گذاری شده‌اند.

مشارکت در اخذ پروانه ساخت

در این راستا شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود از مشارکت در اخذ پروانه ساختمانی، طراحی و ساخت یک پروژه خبر داد. طبق این اطلاعیه شرکت یادشده نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت در اخذ پروانه ساختمانی، طراحی و ساخت پروژه تجاری و اداری به طرفیت شخص حقیقی در میدان شهید باهنر یزد اقدام کرده است. گفته شده، آورده شرکت مشتمل بر تمامی هزینه‌های مطالعه، طراحی، تحصیل پروانه، تخریب بنای موجود، خاکبرداری، ساخت و نظارت و آورده شریک‌(شخص حقیقی‌) شامل تمامی شش‌دانگ ملک موضوع مشارکت به مساحت حدود ۲۶۶۸ متر مربع بوده است. بر اساس این اطلاعیه قدرالسهم این شرکت بالغ بر ۷۳ درصد و قدرالسهم شریک به میزان ۲۷درصد بوده و پروژه با سطح زیر‌بنای ۱۹۲۰۹ متر مربع و با فرض ۶ طبقه روی همکف به انضمام ۳ طبقه زیر زمین مورد توافق اولیه قرار گرفته است. البته گفته شده در حال حاضر با توجه به عدم اخذ پروانه، سطح زیر بنا و متراژ دقیق خالص پروژه مشخص نیست‌. همچنین اعلام شده قرارداد مذکور هیچ‌گونه اثر سود و زیانی برای سال مالی جاری منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ نداشته و اثرات مالی آن در سال‌های مالی آتی و از طریق گزارش‌های تفسیری دوره‌ا‌ی منتشر و به اطلاع بازار خواهد رسید.     

برنامه انتشار اوراق «ونیکی»

شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران هم در یک اطلاعیه از برنامه انتشار اوراق بدهی خبر داده است. مبلغ این اوراق به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان و نرخ سود آن ۱۸ درصد اعلام شده است. شیوه بازپرداخت این سود هر ۶ ماه یکبار و طول دوره بازپرداخت ۴۸ ماه خواهد بود. البته ذکر شده انتشار این اوراق منوط به دریافت مجوز انتشار از سازمان بورس اوراق بهادار خواهد بود.    

استرداد املاک «ولیز»

شرکت لیزینگ ایران هم در اطلاعیه‌ای از استرداد املاک تملیک شده توسط شرکت زرین غزال خبر داده است. این املاک شامل ساختمان دفتر مرکزی شرکت واقع در خیابان گاندی، ۸ واحد واقع در میدان توحید خیابان نادر و یک باب آپارتمان واقع در آصف زعفرانیه بوده که با پرداخت مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال که از بانک تجارت تسهیلات اخذ شده بود، بازگردانده شده‌اند. اعلام شده با این اقدام شرکت بالغ بر ۱۰۶۶میلیارد ریال دارایی تملیک کرده است.

نتایج برگزاری مزایده «وامید»

شرکت توسعه و عمران امید نیز در یک اطلاعیه گروه الف در ارتباط با نتایج برگزاری مزایده خود اطلاع‌رسانی کرده است. این مزایده در تاریخ بیستم تیر ماه برای فروش واحدهای مسکونی پروژه‌های کامرانیه و جنت‌آباد برگزار شده بود. طبق این اطلاعیه مزایده مذکور منتج به فروش تمام واحدهای فوق شده است. مبلغ مورد توافق برای این املاک ۵۳ میلیارد تومان ذکر شده که قرار است به صورت نقد و اقساط تسویه شود. گفته شده که خالص ارزش دفتری این دارایی ۶/ ۷ میلیارد تومان بوده است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید