پیش بینی بورس اولین روز هفته؛

طلیعه صعود در بازار سهام /پیش بینی بورس امروز

کدخبر: ۴۲۶۵۸۵
در آخرین روز کاری قبل شاخص‌های بازار صعود کردند، رقم پول حقیقی ورودی افزایش یافت و ارزش صف‌های خرید پایانی بازار رشد کرد. آیا این به معنی رشد شاخص در روز شنبه است؟
طلیعه صعود در بازار سهام /پیش بینی بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، سهام داران و فعالان بورس تهران در حالی خود را برای معاملات روز شنبه آماده می‌کنند که شاخص کل در 3 روز کاری گذشته در محدوده یک میلیون و 300 هزار واحد نوسان کرده است. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه بیست و ششم تیر- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس هزار و 653 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 305 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز هزار و 351 واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس 41 واحد بالا آمد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 232 نماد رشد قیمت و 227 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 49 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 48 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های دارویی لقمان (دلقما)، بورس کالا (کالا) و پگاه خراسان (غشان)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز نماد ودی (بیمه دی)، بالاس (مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن) و ساینا (صنایع بهداشتی ساینا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس شرکت سرمایه‌گذاری استان گلستان (وسگلستا)، صنایع شیمیایی سینا (شسینا) و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (تکشا) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، بیمه میهن (میهن) و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه 58 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات چهارشنبه 33 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 70 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 59 درصد رشد کرد و در رقم 408 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 32 درصد کاهش یافت و 466 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید 68 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نمادهای دی (بانک دی) و تیپیکو (پارس دارو) بیشترین صف خرید را داشتند.  

 بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 53 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، سنیر (سیمان سفید نیریز) و کتوکا (تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز کاری هفته شاهد رشد شاخص کل بورس بودیم. پس از آن که شاخص در روز دوشنبه وارد کانال 1.3 میلیونی شد، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نوسان شاخص محدود شد و در ارقامی بالاتر از سطح یک میلیون و 300 هزار واحد باقی ماند.  

روز چهارشنبه شاخص هزار و 653 واحد بالا آمد و برای چهارمین روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی 24 میلیارد تومان بود که نسبت به روز کاری قبل افزایش 6 میلیارد تومانی داشته است.

به علاوه تقاضای بازار نیز افزاش یافت و ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات روز چهارشنبه با رشد 59 درصدی به رقم 408 میلیارد تومان رسید. بدین ترتیب ارزش مازاد عرضه بازار به رقم 58 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز سه‌شنبه کاهش 86 درصدی داشته است. 

بنابراین روندهای درونی بازار نشان از بهبود وضعیت بازار دارد. اما در معاملات آخرین روز کاری هفته بسیاری از نمادهای بزرگ بازار افت قیمت داشتند. کاهش قیمت نمادهای بزرگی مانند فولاد، فارس، وغدیر، فملی، کگل و شپدیس از علل اصلی رشد اندک شاخص کل بورس بود. این 6 نماد در مجموع 3 هزار و 898 واحد شاخص کل را پائین کشیدند.

در مقابل رشد هزار و 351 واحدی شاخص هم‌وزن و پیشی گرفتن تعداد نمادهای سبزپوش بازار علامتی مثبت برای سهام‌داران است. اگر این روند در معاملات امروز نیز ادامه یابد و شاهد ورود پول حقیقی نیز باشیم می‌توان در انتظار سبز شدن ارقام تابلوی بورس تهران بود.  

پیش بینی بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید