بازار سهام در یک نگاه؛

توازن در بورس/ بزرگان بازار را صعودی نگه داشتند +اینفو

کدخبر: ۴۳۰۲۵۴
در معاملات روز یکشنبه رشد قیمت نمادهای بزرگ موجب رشد شاخص‌ها شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد 8 هزار و 786 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 360 هزار و 286 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و 169 واحدی در سطح 402 هزار و 89 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 163 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 957 واحد قرار گرفت.

بورس

توازن در بورس

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 234 نماد رشد قیمت داشتند که 169 نماد بورسی و 65 نماد فرابورسی بودند. همچنین 234 نماد کاهش قیمت داشتند که 162 نماد بورسی و 72 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 50 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 50 درصد بازار افت قیمت داشتند.

سهم‌های پیش‌ران بازار 

در معاملات دومین روز هفته نمادهای «میدکو»، «فارس» و «پارس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. وغدیر، اخابر، وپارس، نوری و شاراک دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «شتران»، «وسرضوی» و «وتجارت» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و فملی و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، گدنا و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 842 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 4 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 291 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 18 درصد افت کرد و در رقم 621 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد افزایش یافت و 529 میلیارد تومان شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید