خروج 44 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار

عبور شاخص‌از نیمه کانال1.4میلیونی

کدخبر: ۴۳۲۴۰۱
روز سه‌شنبه شاخص بورس از نیمه کانال یک میلیون و 400 هزار واحد بالا آمد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش 20 هزار و 595 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 453 هزار و 796 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز با رشد 5 هزار و 421 واحدی در سطح 418 هزار و 170 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 340 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 789 واحد قرار گرفت.

عبور از نیمه کانال 

امروز شاخص کل در حالی از نیمه کانال 1.4 میلیونی بالا آمد که آخرین باز 195 روز کاری قبل یعنی 28 مهرماه 1399 در این محدوده قرار داشت. 

کاهش خروج پول حقیقی

روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 44 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به دیروز کاهش 8 درصدی داشته است.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی برای دومین روز پیاپی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 46 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و وغدیر (سرمایه‌گذاری غدیر) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص

روز دوشنبه نمادهای «فولاد»، «پارس» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. کگل، فارس، رمپنا و کچاد دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «میدکو»، «وپاسار» و «شفن» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز شصدف، دی و لطیف پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 422 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 33 درصد کاهش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با رشد 23 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 8 هزار و 740 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 113 روز کاری گذشته از 27 بهمن 1399 تا به امروز است. 

افزایش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 65 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 239 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد افزایش یافت و 471 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات به 768 میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز افزایش 140 درصدی داشته است. 

شرکت پتروشیمی پارس (با نماد معاملاتی پارس) با صف‌ خرید 360 میلیارد تومانی برای دومین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از پارس، نمادهای سپید (سپید ماکیان) و وهامون (شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کدما (معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 131 میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، غدام (خوراک دام پارس) و ثالوند (سرمایه‌گذاری مسکن الوند) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید