شروع طوفانی بورس/ شاخص کل 27 هزار واحد رشد کرد

کدخبر: ۴۳۲۵۸۵
بورس امروز معاملات را طوفانی آغاز کرد و شاخص کل با رشد 27 هزار و 65 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 480 هزار واحد قرار گرفت.
شروع طوفانی بورس/ شاخص کل 27 هزار واحد رشد کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، در شروع معاملات بازار سرمایه شاخص کل بورس سبزپوش شد و با رشد 27 هزار و 65 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 480 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 4400 واحدی 422 هزار و 700 واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

نماد‌های فولاد، فارس و شستا بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر حرکت شاخص داشتند و نمادهای اپال ، کدما و سصفها، مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند. 

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

در غیاب پترول نبض مثبت در شیمیایی ها محسوس است.

 شگویا، نوری، فارس، تاپیکو، شفن، شاراک و زاگرس مثبت و متعادل اند. در این میان شصدف، شلعاب، شفارس و شتوکا نیز منفی و متعادل معامله می‌شوند. آریا، پارس، شاروم، شپترو و شلرد از جمله نماد های پر تقاضای گروه اند.

آخرین قیمت ۱۵۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

خودرویی ها با گرایشی مثبت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.

 خودرو، خساپا، خگستر، خنصیر، خپارس، خبهمن، خزر، ختور، ختوقا، خفنر و خمحرکه مثبت و متعادل اند. در این میان خکار، خمهر، خکمک، خاهن، خاور و ختراک منفی و متعادل معامله می‌شوند. خرینگ تک نماد پرتقاضای گروه است.

نبض مثبت در فلزات اساسی محسوس است. 

فملی، فولاد، ذوب، فخوز، فجر، فاسمین، کویر، فروی و وسدید مثبت و متعادل اند.

نمادهای سپید، شستا، فولاد، شپنا، شتران، فملی و برکت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای شصدف، دی،فرابورس، لطیف، آریا، ذوب و کرمان در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۳۴۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۶۵میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید