نقشه بازار سهام در آخرین روز کاری؛

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

کدخبر: ۴۳۳۵۳۶
روز یکشنبه 78 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز شنبه کاهش 80 درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش 19 هزار و 197 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 500 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز با رشد 5 هزار و 625 واحدی در سطح 428 هزار و 315 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 250 واحد بالا آمد و در سطح 21 هزار و 557 واحد قرار گرفت.

کاهش خروج پول حقیقی

روز یکشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 78 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز شنبه کاهش 80 درصدی داشته است.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 30 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، خودرو (ایران خودرو) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در مقابل نماد شتران (پالایش نفت تهران) با 66 میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و نمادهای شاراک (پتروشیمی شازند اراک) و نوری (پتروشیمی نوری) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص

روز یکشنبه نمادهای «شستا»، «فارس» و «شپنا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. کچاد، ومعادن، فولاد، کگل و شتران دیگر نمادهای بزرگ سبزپوش بازار بودند.

همچنین سه نماد «پارس»، «وسرضوی» و «برکت» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و برکت و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، دی و لطیف پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 28 هزار و 597 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 77 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات اوراق مشارکت 18 هزار و 840 میلیارد تومان بود که 66 درصد ارزش کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افت 20 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 8 هزار و 202 میلیارد تومان رسید.

رشد ارزش صف‌های خرید 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 9 درصد رشد کرد و در رقم 991 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و 484 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات به 507 میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز رشد 39 درصدی را نشان می‌دهد. 

شرکت سپید ماکیان (با نماد معاملاتی سپید) با صف‌ خرید 222 میلیارد تومانی برای دومین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپید، نمادهای مدیریت (سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور) و کنور (شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 129 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، کدما (معدنی دماوند) و ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید