ردیابی روندهای درونی بازار سهام؛

سودای سر بالا در بورس /پیش بینی بازار سهام امروز

کدخبر: ۴۳۶۱۷۷
وجود مازاد تقاضا و ورود پول حقیقی نشان از سودای سر بالا و میل به صعود دارد.
سودای سر بالا در بورس /پیش بینی بازار سهام امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، سهام داران و فعالان بورس تهران در حالی خود را برای معاملات روز شنبه آماده می‌کنند که شاخص کل در محدوده یک میلیون و 550 هزار واحد قرار گرفته است. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ششم شهریور- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس 6 هزار و 672 واحد صعود کرد، شاخص هم‌وزن 5 هزار و 78 واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس 97 واحد بالا آمد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 317 نماد رشد قیمت و 158 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 66 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 32 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه اغلب شرکت‌های سیمانی‌ بازار سهام در جدول نمادهای با بیشترین رشد قیمت قرار گرفتند. در بورس شرکت‌های بیمه اتکایی امین (اتکام)، بانک سینا (وسینا) و داروسازی امین (دامین)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز نماد فولای (شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد)، هجرت (پخش هجرت) و توریل (توکا ریل) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس شرکت ایران مرینوس (نمرینو)، قند نیشابور (قنیشا) و سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کلر پارس (کلر)، سیمان ساوه (ساوه) و زرین معدن آسیا (فزرین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه هزار و 80 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات چهارشنبه 140 نماد صف خرید داشتند و تعداد نمادهای صف فروش تنها 7 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 11 درصد افت کرد و در رقم هزار و 182 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 47 درصد کاهش یافت و 102 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با صف‌ خرید 105 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کنور، نمادهای مدیریت (سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور) و مادیرا (صنایع ماشین‌های اداری ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش نیز به ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 47 میلیارد تومانی داشت. پس از ثالوند، کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان کار) و ثاباد (توریستی و رفاهی آبادگران ایران) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز کاری هفته پنجمین روز صعودی شاخص کل بورس ثبت شد. اما روند تغییرات شاخص در این روز پرنوسان بود. در یک ربع ابتدایی معاملات شاخص کل حدود 5 هزار واحد رشد کرد و تا سطح یک میلیون و 548 هزار واحد بالا رفت. اما پس از آن روند نزولی پیدا کرد و در ساعت 10 و 10 دقیقه به سطح یک میلیون و 540 هزار واحد رسید. از این پس شاخص به سمت بالا تغییر جهت داد و در پایان معاملات تا رقم یک میلیون و 550 هزار واحد بالا آمد.  

در 2 ساعت پایانی معاملات بازار تقاضای حقیقی افزایش یافت و در مجموع 57 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد. اما نسبت به روز سه‌شنبه کاهش 82 درصدی داشت. علاوه بر این ارزش مازاد تقاضای بازار به رقم هزار و 80 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز سه‌شنبه کاهش 56 میلیارد تومانی داشته است.

بدین ترتیب روندهای درونی بورس نشان می‌دهد که انرژی صعودی بازار اندکی فروکش کرده است و ممکن است در اولین روز هفته شاهد افت شاخص‌ها باشیم. با این حال وجود مازاد تقاضا و ورود پول حقیقی نشان از سودای سر بالا و میل به صعود دارد. از سوی دیگر رشد قیمت دلار می‌تواند سیگنال مثبت قدرتمندی برای بازار سهام باشد و موجب رشد قیمت سهام شرکت‌های کامودیتی محور و صادراتی باشد. از آن جایی که این شرکت‌ها در بازار سهام وزن قابل توجهی دارند، می‌توانند شاخص کل را بالا بکشند.

پیش بینی بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید