نقشه بازار سهام در اولین روز هفته؛

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس در تابستان 1400

کدخبر: ۴۳۶۴۵۴
روز شنبه، 6 شهریور 1400، 461 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که بیشترین رقم در روزهای کاری تابستان امسال است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش 25  هزار و 555 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 575 هزار واحد صعود کرد. 

شاخص هم وزن نیز با رشد 11 هزار و 149 واحدی در سطح 467 هزار و 507 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 410 واحد بالا آمد و در سطح 22 هزار و 728 واحد قرار گرفت.

هت تریک ورود پول حقیقی

روز شنبه برای سومین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 461 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که بیشترین رقم در روزهای کاری تابستان امسال است.

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وکار (بانک کارآفرین) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 176 میلیارد تومان بود. پس از وکار، شتران (پالایش نفت تهران) و تنوین (تامین سرمایه نوین) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در مقابل نماد نوری (پتروشیمی نوری) با 40 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و نمادهای برکت (داروسازی برکت) و فولاد (فولاد مبارکه) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص

روز شنبه نمادهای «وامید»، «پارسان» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «نوری»، «مبین» و «پارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کرمان، مدیریت و ثالوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رکورد شکنی ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 608 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 27 درصد افزایش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با رشد 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 12 هزار و 756 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 6 ماه گذشته است. 

مازاد تقاضا در بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 38 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 683 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 55 درصد کاهش یافت و 46 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات به هزار و 592 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه رشد 40 درصدی را نشان می‌دهد. 

شرکت نفت سپاهان (شسپا) با صف‌ خرید 118 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شسپا، نمادهای مدیریت (سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور) و کنور (توسعه معدنی و صنعتی صبا نور) بیشترین صف خرید را داشتند.  

اما در پایان معاملات روز شنبه تنها 2 نماد صف فروش داشتند، بیشترین صف فروش نیز به کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان کار) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 43 میلیارد تومانی داشت. وسقم (شرکت سرمایه گذاری استان قم) دیگر نمادی بود که صف فروش داشت.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس 6 شهریور

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید