گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام؛

صعود شاخص تا یک قدمی کانال 1.5 میلیونی

کدخبر: ۴۴۰۴۹۷
اقتصادنیوز:امروز 23 شهریور 1400 شاخص‌ کل بیش از 21 هزار واحد صعود کرد و به فاصله 3 هزار واحدی کانال یک میلیون و 500 هزار واحد رسید.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 21 هزار و 730  واحد رشد کرد و 311 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بازار وارد شد.

بورس

تغییر جهت بورس

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 9 هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز دوشنبه 21 هزار و 730 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 496 هزار و 955 واحد رسید.

روند تغییرات شاخص هم‌وزن نیز مشابه شاخص کل بود و در پایان معاملات با رشد 7 هزار و 910 واحدی نسبت به روز گذشته در رقم 451 هزار و 913 واحد ایستاد.

 همچنین شاخص کل فرابورس 115 واحد بالا آمد و به رقم 22 هزار و 245 واحد رسید.

بورس

افزایش ارزش صف های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 21 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 327 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 88 درصد کاهش یافت و 19 میلیارد تومان شد.

شرکت آریان کیمیا تک (کیمیاتِک) با صف‌ خرید 455 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کیمیاتک، نمادهای فجهان (مجتمع جهان فولاد سیرجان) و کالا (بورس کالا) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 15 میلیارد تومانی داشت. پس از بپاس، وسقم (شرکت سرمایه‌گذاری استان قم) و وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) بیشترین صف فروش داشتند.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 402 نماد رشد قیمت داشتند که 291 نماد بورسی و 111 نماد فرابورسی بودند. همچنین 86 نماد کاهش قیمت داشتند که 59 نماد بورسی و 27 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 81 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 17 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی پس از 5 روز

روز سه‌شنبه پس از 5 روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 311 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 39 میلیارد تومان بود. پس از فملی، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و شبریز (پالایش نفت تبریز) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

 لیدرهای بازار

روز سه‌شنبه نمادهای «پارسان»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «فخاس»، «وسصفا» و «اپال» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و آبادا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، سپیدار و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 17 هزار و 217 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 23 درصد کاهش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با افت 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 694 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 169 میلیارد تومان بود.

پس از برکت، شبندر بیشترین ارزش معاملات را داشت و شتران رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن وبملت و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز نماد دی (بانک دی) با تعداد 433 میلیون و 197 هزار و 499 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد وبملت تعلق داشت. دو نماد خودرو و وسکرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید