گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام؛

حمایت از شاخص کل بورس تهران + نمودار

کدخبر: ۴۴۱۹۰۷
اقتصادنیوز: امروز 29 شهریور 1400 شاخص کل بورس تهران پس از 3 روز صعود کرد و از حجم صف‌های بازار سهام کاسته شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس 7 هزار و 279 واحد رشد کرد و در سطح یک میلیون و 427 هزار واحد قرار گرفت.

بورس

تغییر رنگ نماگرها

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 3 هزار واحد رشد کرد. این روند در 2 ساعت ابتدایی ادامه داشت، اما در نیمه دوم معاملات روند شاخص نزولی شد اما کمتر از 2 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 7 هزار و 279 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 427 هزار و 758 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز روندی مشابه شاخص کل داشت و هزار و 596 واحد نسبت به روز کاری قبل بالا آمد و در رقم 432 هزار و 611 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با رشد 19 واحدی به رقم 21 هزار و 166 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 273 نماد رشد قیمت داشتند که 200 نماد بورسی و 73 نماد فرابورسی بودند. همچنین 215 نماد کاهش قیمت داشتند که 145 نماد بورسی و 70 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 54 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 43 درصد بازار افت قیمت داشتند.

چهارمین روز خروج پول حقیقی 

روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 303 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز یکشنبه کاهش 66 درصدی داشته است.

در 4 روز اخیر در مجموع 2 هزار و 50 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است. 

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 27 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، میدکو (توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

 لیدرهای بازار

روز دوشنبه نمادهای «فملی»، «مبین» و «فارس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «وامید»، «وصندوق» و «کاما» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «فجهان»، «آریا» و «وسپهر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «غصینو» و «زاگرس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کیمیاتک صدرنشین است و برکت و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، وهامون و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 کاهش ارزش صف های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 2 درصد تنزل کرد و در رقم هزار و 131 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 47 درصد کاهش یافت و 241 میلیارد تومان شد.

شرکت پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با صف‌ خرید 383 میلیارد تومانی برای سومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فسبزوار، نمادهای کیمیاتِک (آریان کیمیا تک) و فجهان (مجتمع جهان فولاد سیرجان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 60 میلیارد تومانی داشت. پس از مدیریت، دسانکو (شرکت داروسازی سبحان انکولوژی)  و کاما (شرکت باما) بیشترین صف فروش داشتند.

کاهش ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 90 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 53 درصد کاهش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با افت 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 334 میلیارد تومان رسید.

 ارزش معاملات اوراق بدهی نیز که 24 درصد ارزش کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد به 2 هزار و 145 میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز 82 درصد کاهش یافته است.

برکت و دی صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز نماد برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات برکت 141 میلیارد تومان بود.

پس از برکت، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و حسیر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد فملی و کدما در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد 454 میلیون و 713 هزار و 744 سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خودرو و وسکرشا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید