بازار سهام صعودی می ماند؟

قرعه خوب برای بورس در روز آخر بازار سهام

کدخبر: ۴۵۳۵۰۰
اقتصادنیوز: با تبیین الگوی رفتاری بورس بازان، احتمالا رشد موتور شاخص در روز چهارشنبه بر عهده یکی از گروه های بورسی خواهد بود.
قرعه خوب برای بورس در روز آخر بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص بورس در روز چهارشنبه بر مبنای الگوی رفتاری بورس بازان در یک مسیر روبه جلو حرکت می کند. تقابل عرضه و تقاضا در روز سه شنبه در پایان معاملات به گونه ای بود که در نهایت خریداران توانستند با توان بیشتری در برابر عرضه ها بایستند و مسیر روبه جلوی شاخص را حفط کنند.

با تغییرات مثبت دلار و کامودیتی ها و از سویی ارسال برخی سیگنال های مثبت در برخی گروه ها همانند خودرویی ها با مسئله حذف قیمت گذاری دستوری بازار در روز چهارشنبه با تحرکات مثبتی در این گروه همراه خواهد شد و ممکن است همین گروه تعیین کننده سمت و سوی بازار باشد.

با این وصف آنچه بازار در روز چهارشنبه با آن مواجه می شود، تنها تحرکات سمت تقاضا نیست، بلکه فشار سمت عرضه در روز آخر طبیعی خواهد بود.

شاخص های عملکردی بازار سهام در روز سه شنبه گویای این وضعیت است که بورس بازان با وجود تردید بخش عمده ای خریداران تمایل ندارند که از نظر روانی شاخص دوباره به کانال پایین تر سقوط کند و البته برآیند نیروهای موجود در سمت تقاضا به دنبال اول مقاومت جبهه فعلی و در ادامه پیشروی به سمت نقطه ها و سطوح بالاتر است.

نظرسنجی اقتصادنیوز: بازار صعودی می ماند

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز حکایت از این دارد که بازار در یک موج آرام روبه بالا تحرکاتی را دنبال می کند اما دامنه رشد با توجه به فشارهای طبیعی عرضه احتمالا محدود خواهد بود. البته برخی از فعالان و تحلیلگران معتقدند بازار در روز چهارشنبه در اختیار معاملات گروه خودرویی ها قرار خواهد گرفت و همین مسئله می تواند بازار را در یک وضعیت خوش بینانه صعودی نگه دارد.

هر چند که تجربه نشان داده بازار متاثر از تحولات فعلی، در هر دو سو میتواند فعال ظاهر شود؛ بدین معنا که به همان میزان که رشد بازار از ناحیه خودرویی ها محتمل است، متوقف شدن مسیر رشدی و تغییر جهت محتمل است.

 

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید