مصوبه مهم بورسی ها درباره سود و زیان شرکت ها

کدخبر: ۴۵۳۶۴۴
سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه مهم جدیدی درباره شرکت ها منتشر کرد.
مصوبه مهم بورسی ها درباره سود و زیان شرکت ها

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، در راستای شفاف‌تر شدن بازار سرمایه و برای تصمیم‌گیری درست ذینفعان بازار ، مصوبه هیات مدیره سازمان بورس درباره الزام شرکت‌ها به افشای دلایل سود و زیان عملیاتی خود ابلاغ شد.

بر اساس نامه محسن انصاری مهیاری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، به همه ناشران ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرسان معتمد این سازمان اعلام شد مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد الزام کلیه ناشران ثبت‌شده نزد سازمان به افشای دلایل تغییر سود و زیان عملیاتی ابلاغ می‌شود.

در این نامه آمده است طبق مصوبه 3 آبان 1400 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شد در راستای افزایش شفافیت اطلاعات و صورت‌های مالی ناشران ثبت‌شده نزد سازمان بورس شامل شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه فرابورس ایران در صورتی که سود و زیان عملیاتی ناشر در اطلاعات و صورت‌های مالی دوره‌ای میانی و یا سالانه نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل بیش از 30 درصد تغییر یابد، ناشر موظف است توضیحات خود را در مورد علت تغییر سودآوری در قالب فرم توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر نماید.

مصوبه مذکور از تاریخ ابلاغ در 19 آبان 1400 لازم‌الاجرا است. یکی از دلایل شفاف بودن بازار سرمایه همین اطلاعات دوره‌ای شرکت‌ها از سود و زیان و تغییرات حاکم شده بر این شرکت‌ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید