پیش بینی بازار سهام سه شنبه 23 آذر 1400

شاخص بورس در مرز جدید مقاومت

کدخبر: ۴۶۱۶۱۹
اقتصادنیوز: مختصات وضعیت فعلی بازار سهام گویای این است که توان تقاضا برای بازیابی در شرایط کنونی محدود و با چالش روبه روست.
شاخص بورس در مرز جدید مقاومت

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز سه شنبه ممکن است دوباره در محدوده منفی دنبال شود. به نظر می رسد برای معاملات روز سه شنبه همچنان سمت عرضه به دنبال تاثیرگذاری است و به همین دلیل شاخص باز هم ممکن است دوباره شاهد آسیب پذیری باشد.

دولتمردان 284 میلیون تومان حقوق می گیرند؛ حقوق قوه فضائیه چقدر است؟

نرخ جدید گوشت گوسفندی اعلام شد

سقوط آزاد بیت کوین از اوج تاریخی!

جزئیات مهم از پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه های مختلف/ حداقل و حداکثر حقوق پرداختی چقدر است؟

البته با توجه به خروج شاخص از مرزهای مقاومتی، احتمال دارد بازار باز هم در همان نقطه انتهایی کانال 1.2 میلیون واحد مقاومت کند و اجازه ریزش بیشتر را ندهد.

البته این حدس و گمانه زنی ها با توجه به شاخص های عملکردی بازار سهام همخوانی ندارد؛ توان فروشندگان در سمت عرضه در شرایطی که سهم ارزش معاملات خرد از ارزش کل معاملات بسیار پایین است، بالا ارزیابی می شود. خریداران بر مبنای عدم تحقق انتظارات خوش بینانه از بودجه در همان موقعیت تردید از بازار خارج می شوند و همین نکته منفی در بازار باعث شده سمت عرضه در غیاب پول های ورودی حقیقی ها بازار را یکسره منفی کنند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: توان محدود تقاضا

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان میدهد که معامله گران در سمت تقاضا نسبت به توان زایی تردید دارند و در سمت مخالف فروشندگان در سمت عرضه در حال خروج برای جلوگیری از زیان بیشتر هستند.

بازار سهام در این مختصات البته واکنشی نسبت به تغییرات نرخ ارز و مذاکرات وین نشان نمی دهد و در همان مدار رفتاری خود دورنما را همچنان مبهم می بیند. همین ابهام و تعلل سیاست‌گذار در شرایط بازسازی اعتماد از دست رفته باعث شده بسیاری از معامله گران نسبت به ترمیم وضعیت موجود امیدوار نباشند.

معامله گران در شرایط فعلی اساسا با تحلیل به بررسی وضعیت کنونی بازار نمی‌پردازند و متاثر از انتظارات شکل گرفته برای آنان منتظر شوک و بسته‌های پیشنهادی دولت هستند که بتواند به سرعت بازار را به نقاط حمایتی سال های گذشته برساند.

انتظاری که به نظر می رسد دور از واقع است و با توجه به جریان پول حاضر در بازار بعید به نظر می نماید. همین رفتار حقیقی ها در تداوم خروج پول حقیقی ها توان سمت تقاضا را نحیف و لاغر کرده است و انتظار بازیابی در این مختصات غیرواقع بینانه است. 

  • 1598357467_bourseforum_ir-sabzbourse
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید