خلاصه عملکرد بازار سهام یکشنبه 28 آذر 1400

سازناکوک حقیقی های بورس تهران

کدخبر: ۴۶۲۹۳۷
اقتصادنیوز: معاملات امروز 28 آذر 1400 بازار سهام با تداوم خروج پول حقیقی ها از بازار سهام دنبال شد.
سازناکوک حقیقی های بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بازار سهام شاخص ها دوباره نزولی شدند و مسیر بازار تغییر کرد. در این روز شاخص کل بورس با افت 13.8 هزار واحدی (معادل 1.06 درصدی) در نقطه 1.291 میلیون واحد ایستاد. شاصخ کل هم وزن بورس نیز با افت 3.4 هزار واحدی (معادل 1 درصد) در نقطه 343.4 هزار واحد ایستاد. همچنین ارزش معاملات بازار سهام 4.68 هزار میلیارد تومان (نزدیک 4.7 هزار میلیارد تومان) بود که سهم ارزش معاملات خُرد 2.88 هزار میلیارد تومان (نزدیک 2.9 هزار میلیارد تومان) بود.

فولاد، فملی، شستا، شپنا و وغدیر جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس هم زاگرس و آریاجزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل فرابورس داشتند.

تراز پول حقیقی ها در معاملات امروز متفاوت بود؛ بدین ترتیب 416.3 میلیارد تومان از پول حقیقیها از بازار سهام خارج و 54 میلیارد تومان از پول حقیقیها به صندوق های با درآمد ثابت وارد شد. 

در معاملات امروز 40.6 میلیارد تومان پول حقیقی ها از بپاس خارج شد. همچنین بمپنا با 20.7 میلیارد تومان، فسبزوار با 20.6 میلیارد تومان، وگردش با 13.6 میلیارد تومان و فولاد با 12.3 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروج پول حقیقی ها از بازار سهام بود. همسو با خروجی پول حقیقی ها، 17.2 میلیارد تومان از پول حقیقی ها از انرژی خارج شد. کالا با 11.1 میلیارد تومان، شپدیس با 10.8 میلیارد تومان و بورس با 8.9 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول حقیقی ها بود. 

حقوقی ها استراتژی خرید را در نمادهای رانفور، ملت، وپارس، ثامید و شپاکسا و استراتژی فروش را در نمادهای خودرو، خساپا و خگستر پیگیری کردند. 

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 11.2 میلیارد تومان در برابر سرانه فروش حقیقی ها 16.3 میلیارد تومان بود. ارزش صف های فروش نیز از 515.8 میلیارد تومان به 708 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرید نیز از 463.1 میلیارد تومان به 134.1 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش نسبت به نمادهای دارای صف خرید نزدیک 4 برابر بود. شکاف ارزش صف های خرید در برابر ارزش صف های فروش نسبت به معاملات دیروز با روند بیشتری دنبال شد. 

کدام سهم بیشترین بازدهی داشت

بیشترین بازدهی در بورس برای غمارگ با 4.96 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای غاذر با 4.98 درصد بود. همچنین بیشترین حجم معاملات برای نمادهای خودرویی (خساپا، خودرو، خپارس، خگستر و خبهمن) بود. این در حالی است که بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای فولاد، فملی، شستا، شپنا و وغدیر به ثبت رسید. 

بیشترین بازدهی در فرابورس برای اوان با 4.99 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت نیز از آن حسیر با 5 درصد بود. بیشترین حجم معاملات در فرابورس هم برای نمادهای کرمان و بمپنا به ثبت رسید. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای زاگرس، آریا، شاوان، دماوند و هرمز بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای بمپنا با 8.3 درصد بود. معاملات بمپنا با 2.73 درصد بازدهی به پایان رسید و البته معاملات اگرچه با افزایش تعداد فروشندگان به پایان رسید اما در طول روز به صورت متعادلی دنبال شد. بمپنا یکی از نمادهایی بود که بیشترین حجم معاملات را در فرابورس به ثبت رساند.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید