تعادل نسبی در بازار سهام؛

صعود قیمت سهام بانکی در روز نزول شاخص بورس

کدخبر: ۴۶۵۴۲۳
اقتصادنیوز: در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران نزول کرد و شاخص کل هم وزن و شاخص کل فرابورس رشد اندکی داشتند.
صعود قیمت سهام بانکی در روز نزول شاخص بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه بورس، 8 دی 1400، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش 2 هزار و 553 واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و 397 هزار و 357 واحد رسید.  

شاخص هم وزن رشد کرد و با افزایش 739 واحدی در سطح 368 هزار و 99 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 6 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 836 واحد قرار گرفت.   

گروه سبز بازار

در روز نزول شاخص کل، قیمت سهام اغلب نمادهای بانکی افزایش یافت. وبملت، وبصادر، وتجارت، ونوین، وپاسار، وپارس، وسینا و وملل از جمله نمادهای سبز گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» بودند.

افزایش ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 827 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 804 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با افزایش 17 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 70 میلیارد تومان رسید که 70 درصد از کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «وبملت»، «وامید» و «حکشتی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «فرابورس» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «صبا»، «شجم» و «شگویا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خپارس در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، حآفرین و فجهان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

تعادل نسبی بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 216 نماد رشد قیمت داشتند که 161 نماد بورسی و 55 نماد فرابورسی بودند. همچنین 267 نماد کاهش قیمت داشتند که 184 نماد بورسی و 83 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 43 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 53 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید