نبض بورس و فرابورس در دست فروشندگان

سیگنال مثبت مذاکرات وین به بورس امروز 15 دی

کدخبر: ۴۶۶۸۹۶
اقتصادنیوز: شاخص های عملکردی بورس تهران نشان می دهد معاملات بورس و فرابورس همچنان در موقعیت هیجان بورس بازان دنبال می شود.
سیگنال مثبت مذاکرات وین به بورس امروز 15 دی

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در حالی روز سه شنبه در زمین بازی فروشندگان دنبال شد که به نظر می رسد معاملات روز چهارشنبه بورس هم بر مبنای شاخص های عملکردی کنونی بازار سهام در سمت فروشندگان دنبال شود.

هیجان بورس بازان مقدم بر تحلیل معاملات

رفتار بورس بازان در این روزها منطق خاصی ندارد و هیجان بر تحلیل ها برتری دارد. منطق کنونی بورس بازان این است که دورنمای روشنی از بازار در دست نیست و با حرف درمانی نمی توان تردیدها در نزد سرمایه گذاران حقیقی را رفع کرد.

با این وجود سیگنال های مثبتی از سمت وین به بازار ارسال شده که بخشی از معامله گران را به انتظار واداشته است.

در مختصات کنونی، شاخص در کانال 1.3 میلیون واحد در نیمه دوم دنبال می شود و در صورتی که روز چهارشنبه هم سمت عرضه فعال ظاهر شوند، ممکن است شاخص به نیمه اول 1.3 میلیون واحد هدایت یابد.  البته الگوهای رفتاری بورس بازان نشان داده که به دلیل عدم کشش افت دوباره شاخص، ممکن است بورس بازان دوباره موقعیت های خرید را پُر کنند که همین عامل می تواند شاخص را به سقف 1.3 میلیون واحد بکشاند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: نبض بورس و فرابورس در دست فروشندگان

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد شاخص های بورس تحت تاثیر هیجان بورس بازان در نوسان است اما فعلا فروشندگان در موقعیت تردید، نبض بازار را در اختیار دارند. حتی موقعیت های خرید در زمانه ای که پیکان شاخص روبه جلو بود، شکننده و ناپایدار ارزیابی می شود و این تلقی البته با توجه به مختصات بازار طبیعی به نظر می رسد.

خروجی پولی حقیقی ها در شیب نسبتا قابل تاملی هر روز ادامه دارد و معاملات خُرد هم در پایین ترین سطح خود دنبال می شود. در چنین موقعیتی سمت عرضه می تواند بر سفارش های فروش بیفزاید و با تداوم تردید حقیقی ها، حجم سفارش های خرید هم نسبت به سفارش های فروش بیشتر شود.

  • سناریت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید