پیش بینی بازارها سه شنبه 12 بهمن 1400

استپ قیمت در بازار خودرو /سکوت در بازار مسکن

کدخبر: ۴۷۳۰۵۵
اقتصادنیوز: بازارها متاثر از شرای انتظاری فعلا در نوسان محدود قیمتی به سر می برند.
استپ قیمت در بازار خودرو /سکوت در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، تغییری در بازارها هنوز شکل نگرفته و تغییرات قیمتی در بازارها با نوسان محدود دنبال میشود. 

بازار ارز و سکه | دلار و سکه در نوسان محدود

قیمت دلار و سکه در بازار ارز و سکه در همان کانال 27 هزار تومان دنبال می شود. البته بازار شاهد تکانه های مثبتی هم بود اما در مجموع روند بازار در کانال 27 هزار تومان و چسبیده به کانال 28 هزار تومان دنبال می شود. قیمت سکه هم در معاملات روز گذشت تغییر محسوس و معناداری نداشت. با توجه به مسیر معاملات در روزهای گذشته، احتمالا تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی وین، دامنه نوسان محدود در همین کانال های قیمتی دنبال شود. 

بازار سهام | شاخص کل بورس به 1.3 میلیون وارد میشود؟

معاملات بازار سهام درحالی وارد روز چهارم کاری در هفته جاری می‌شود که در سه روز کاری گذشته با مسیر صعودی شاخص کل بورس همراه شده است. شاخص کل بورس در لبه نزدیک به لبه 1.3 میلیون واحد ایستاده است. حقوقی ها تمایل دارند نوسان معاملات در کانال 1.3 میلیون واحد دنبال شود و با توجه به مرز روانی شاخص کل در کانال 1.3 میلیون واحد، احتمال دارد مسیر صعودی شاخص کل بورس (البته با نوسان محدود) دنبال شود. البته با تداوم فار خروج پول حقیقی ها از بورس، چالش شاخص کل بورس کماکان دنبال میشود.

بازار خودرو | استپ قیمتی در خودرو

در بازار خودرو قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا در روز دوشنبه با استپ قیمتی روبه رو شدند و تغییری در بازار ایجاد نشد. البته معاملات بازار خودرو همچنان بدون خریداران و فروشندگان فعال دنبال می شود. به نظر می رسد معامله گران خودرو همچنان در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند. با این وجود بازار خودرو همچنان تابعی از قیمت دلار است. 

بازار مسکن | در مسکن فعلا خبری نیست

در بازار مسکن قیمت ها در روز دوشنبه 11 بهمن نشان می دهد که قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران بین 13 تا 111 میلیون تومان در نوسان است. عمر بناها البته متغییر است اما با وجود این گزارش ها نشان می دهد که قیمت ها با شیب نوسانی شاهد ارسال تحرکات مثبتی است. هر چند که حجم معاملات در شرایط رکودی به سر می برد. 

بازار ارز دیجیتال | نشانه های امیدوار کننده در بازار رمز ارزها

در بازار ارز دیجیتال قیمت بیت کوین در همان محدوده 37 هزار دلار دنبال شد و اتریوم و آلت کوین‌ها نیز در تابعی از بیت کوین‌ها قرار داشتند. انتشار اخبار مربوط به طرح ارایه شده یکی از سناتور در یکی از ایالت های امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن برخی از رمز ارزها، تا حدی فعالان بازار رمز ارز را امیدوار نگه داشت. البته پیش بینی حکایت از این دارد که بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را درباره آینده بیت کوین اصلاح می کنند اما همچنان بر این باورند این ارز در سال جاری به بالاترین حد خود خواهد رسید. 

در ایران هم خبر رسیده که کارگروه رمزارزش از ستاد تحول دولت سیزدهم، پیش نویسی با عنوان سیاست‌ها و احکام پیشنهادی جامع ساماندهی زیست بوم رمزارزش‌ها، برای تصویب هیئت دولت آماده کرده است. هرچند این متن پیش‌نویس و غیر قابل انتشار است، تقریبا تمام افراد جامعه رمزارز ایران از آن مطلع هستند و گویا برخی نیز در جلسات تدوین این طرح حضور داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید