صعود بورس پس از 4 هفته /بازدهی بازار سهام چقدر بود؟

کدخبر: ۴۷۳۹۲۶
اقتصادنیوز: شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 71 هزار و 840 واحد بالا‌‌تر ایستاد تا پس از 4 هفته متوالی بازدهی هفتگی بورس مثبت شود.
صعود بورس پس از 4 هفته /بازدهی بازار سهام چقدر بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران ، شاخص کل بورس در هفته دوم بهمن ماه صعود کرد و پس از 4 هفته بازدهی مثبت داشت. روند صعودی بازار سهام از روز چهارشنبه هفته پیش و پس از مصوبه ستاد اقتصادی دولت و ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور آغاز شد. بدین ترتیب با شوک دولت روز چهارشنبه شاخص بورس تهران بیش از 21 هزار واحد صعود کرد.

در روز شنبه نیز شاخص کل 29 هزار و 608 واحد رشد کرد و روز یکشنبه صعود 25 هزار 578 واحدی پشت سر گذاشت. روز دوشنبه هم شاخص افزایش 10 هزار و 22 واحدی داشت.  

روز سه‌شنبه روند صعودی شاخص برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت و شاخص 6 هزار و 681 واحد بالا آمد اما کمترین رشد 5 روز اخیر را ثبت کرد. در آخرین روز کاری هفته روند صعودی شاخص پس از 5 روز متوقف شد و 26 واحد پائین آمد. 

بورس

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 71 هزار و 840 واحد بالا‌‌تر ایستاد تا پس از 4 هفته متوالی بازدهی هفتگی بورس مثبت شود. بازدهی هفته  شاخص بورس مثبت 5.8 درصد شد.

همانند شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز صعود کرد در 4 روز ابتدایی هفته روند صعودی داشت. اما روز چهارشنبه که شاخص کل افت کرد، شاخص هم وزن نیز 251 واحد افت کرد و به رقم 333 هزار و 28 واحد رسید. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 14 هزار و 272 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 4.5 درصدی را ثبت کرد.

بورس

رونق معاملات بورس

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی نسبت به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 158 هزار و 658 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 37 هزار و 58 تومان بود که نسبت به رقم 36 هزار و 794 میلیاردی هفته پیشین، رشد 0.7 درصدی داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد- با افت 16 درصدی نسبت به سه‌شنبه- به 3 هزار و 477 میلیارد تومان رسید. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 835 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 77 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 25 درصدی داشته است.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 71 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 196 میلیارد تومان کمتر بود و افت 73 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 104 میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دوشنبه برمی‌گردد که 50 میلیارد تومان بود.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 393 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 289 میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 278 درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته 734 میلیارد تومان بود و در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهار‌‌شنبه برمی‌گردد که 107 میلیارد تومان بود.

کاهش خروج سرمایه حقیقی

روز چهارشنبه برای چهارمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به 456 میلیارد تومان افزایش یافت. در این چهار روز روند خروج نقدینگی از بورس فزاینده بود اما در مجموع نسبت به هفته‌‌ی گذشته کمتر شده است.

در مجموع کل هفته هزار و 80 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 216 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت 68 درصدی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید