رشد قیمت سهام نمادهای بانکی؛

حرکت شاخص بورس خلاف جهت بازار سهام

کدخبر: ۴۷۴۱۷۶
اقتصادنیوز: در اولین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس تهران رشد کرد اما اغلب نمادهای بازار قرمزپوش شدند و شاخص هم وزن بورس کاهش یافت. شاخص کل فرابورس نیز ریزش کرد.
حرکت شاخص بورس خلاف جهت بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه، 16 بهمن 1400، شاخص کل بورس تهران با افزایش 3 هزار و 260 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 304 هزار و 422 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن بورس با افت 307 واحدی در سطح 332 هزار و 711 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 36 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 624 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 183 نماد رشد قیمت داشتند که 135 نماد بورسی و 48 نماد فرابورسی بودند. همچنین 299 نماد کاهش قیمت داشتند که 205 نماد بورسی و 94 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 36 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 59 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

گروه‌ سبز بورس

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای بانکی بازار سهام افزایش یافت و گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» سبزترین گروه‌ بازار بود. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «شتران»، «وبملت» و «وتجارت» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و «پارسان»، «شنفت» و «وپخش» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «وملل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «کزغال» و «بساما» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای تجلی، فرابورس و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 160 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 177 میلیارد تومان بود که 55 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 52 میلیارد تومان رسید که 27 درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید