کاهش شکاف بین خریداران و فروشندگان

2 چهره متفاوت بورس در هفته سوم بهمن 1400

کدخبر: ۴۷۵۳۵۱
اقتصادنیوز: شاخص ها در پایان هفته جاری با بازدهی منفی به کار خود پایان دادند.
2 چهره متفاوت بورس در هفته سوم بهمن 1400

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در هفته ای که سپری شد در دو نیمه دنبال شد. بازار در روز نخست هفته اگرچه سبزرنگ بود، اما در روزهای بعد، شاخص بورس دوباره شاهد سیر نزولی بود و همین کانال شاخص را تغییر داد.

معاملات بازار سهام در دو روز پایانی البته به مدار صعود بازگشت تا بخشی از ریزش ها جبران شود؛ به طوریکه روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاخص ها دوباره سبزرنگ شدند اما ریزش شدید بازار در یکشنبه و دوشنبه باعث شده بود کانال شاخص در همان کانال 1.2 میلیون واحد باقی بماند.


در اکوایران ببینید؛

چالش اصلی خروج حقیقی ها از بورس و فرابورس 

بررسی بازدهی شاخص ها در طول هفته جاری نشان می‌د‌هد شاخص کل بورس با افت 1.3 واحدی و شاخص کل هم وزن نیز با شدت نسبتا بیشتر با افت 2 درصدی مواجه شد. با این وصف، معاملات روز سه شنبه و چهارشنبه تا حدودی دوباره امیدواری ها را به بازار بازگرداند.

ارزش معاملات بازار سهام در هفته ای که سپری شد، روند روبه رشدی را سپری کرد اما در روز آخر، این وضعیت حالت عکس به خود گرفت. البته خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام جزو چالش اصلی بازار شده است. شدت خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام در طول هفته متغییر بود اما این وضعیت برای روز یکشنبه و دوشنبه چندان رضایت بخش نبود و بازار را کاملاً در شرایط نزولی قرار داد.

کاهش فاصله خریداران با فروشندگان در بورس و فرابورس

صف های خرید و صف های فروش اگرچه در روزهای یکشنبه و دوشنبه به نفع فروشندگان دنبال شد اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خریداران توانستند فاصله خود را با فروشندگان کم کنند و در روز چهارشنبه توانستند به برتری نسبی دست یابند.

سرانه معاملاتی حقیقی ها هم البته در روز چهارشنبه جبران روزهای قبل را کرد و شرایط به نفع خریداران به ثبت رسید. در هفته جاری بازدهی ها اگرچه منفی بود اما بازار در موقعیتی قرار گرفت که به نظر می رسد می توان در روزهای ابتدایی هفته دوباره شاهد تحریکات سمت تقاضا بود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید