شاخص بورس تغییر جهت می دهد؟

بورس در وضعیت ناپایدار /پیش بینی بازار سهام امروز

کدخبر: ۴۸۱۵۸۲
اقتصادنیوز: در شرایطی معاملات دیروز بورس با مسیر نزولی شاخص ها دنبال شد که احتمال تغییر دوباره جهت شاخص در معاملات امروز چهارشنبه 18 اسفند 1400 محتمل است.
بورس در وضعیت ناپایدار /پیش بینی بازار سهام امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، پیش بینی تحلیلگران این است که معاملات بازار سهام در روز پایانی هفته شرایط مشابه دیروز  را خواهد داشت. در معاملات روز سه شنبه حقیقی ها استراتژی ورودی پول را به کناری نهادند و دوباره استراتژی خروج پول ها را در دستورکار قرار دادند. حقیقی ها البته همچنان به صورت کج‌دار و مریز با احتیاط گام بر میدارند.

پس از موج و سیگنال های مثبت مبنی بر توافق در مذاکرات برجام بازار سهام نیز سیگنال های مثبتی ارسال کرد که حقیقی ها در  موقعیت خرید فعالانه در بازار حاضر شدند. 

وضعیت ناپایدار در بورس و فرابورس

شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که حقیقی ها در وضعیت ناپایداری به سر می برند. توان خریداران و فروشندگان در روز سه شنبه نشان داد که خریداران و فروشندگان در موقعیت برابری نیز به سر می برند. حقیقی ها همچنان در موقعیت های معاملاتی خریدار ظاهر می شوند اما خروجی پول ها از بازار دوباره از سر گرفته شده و به نظر می رسد همچنان باید منتظر این وضعیت ناپایدار در روزهای آینده بود.

البته بورس بازان نسبت به سیگنال های مثبت از وین و لایحه بودجه 1401 همچنان در موقعیت انتظار به سر می برند. به نظر می رسد هر یک از رویدادها اثر معناداری روی رفتار معامله گران در بازار سهام بگذارد.

تا قبل از عید با وجود افزایش توان عرضه ها امکان حرکت روبه جلوی خریداران هم می توان انتظار داشت.

نظرسنجی اقتصادنیوز: امکان تغییر جهت دوباره شاخص ها در بورس و فرابورس

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که معاملات روز چهارشنبه احتمالا دوباره در مسیر صعودی قرار گیرد. به نظر می رسد با وجود کاهش توان حرکت رو به جلوی خریداران در روز سه شنبه، همچنان می‌توان منتظر بود که شاخص ها در مسیر روبه جلو حرکت کنند. توان خریداران و فروشندگان در موقعیت برابر به سر می برد و همین وضعیت می تواند شرایط بازار سهام را در روزهای آینده دوباره تغییر دهد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید