گروه سبز بازار سهام امروز؛

بورس ریخت /شاخص سبز شد

کدخبر: ۴۸۲۵۶۴
اقتصادنیوز: در دومین روز معاملاتی هفته، اغلب نمادهای بازار قرمزپوش شدند اما شاخص کل سبزپوش شد.
بورس ریخت /شاخص سبز شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه، بیست و دوم اسفند 1400، شاخص کل بورس تهران با افزایش 2 هزار و 379 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 335 هزار و 312 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن بورس با افت 368 واحدی در سطح 338 هزار و 728 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 28 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 152 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 267 نماد رشد قیمت داشتند و 366 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 42 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 58 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

نمادهای «شستا»، «شیراز» و «حکشتی» بیشترین تأثیر را در  افت شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «کگل»، «شتران» و «کچاد» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «صبا» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «دماوند» و «بپاس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شتران و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه سبز بازار

روز یکشنبه قیمت سهام تمامی نمادهای گروه «کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته به آن» افزایش یافت و این گروه یکپارچه سبزپوش شد.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 204 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 887 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 26 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 35 میلیارد تومان رسید. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید