حقیقی ها در بورس و فرابورس کولاک کردند

ورود پول‌ به بورس تهران در آخرین روزکاری قرن

کدخبر: ۴۸۳۹۵۳
اقتصادنیوز: امروز در آخرین روز کاری قرن شاخص کل بورس در نیمه دوم کانال ١.٣ میلیون واحد به کار خود پایان داد.
ورود پول‌ به بورس تهران در آخرین روزکاری قرن

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام تهران درآخرین روزکاری قرن بدون دردسر اما پرهیجان برای خریداران بود. در این روز شاخص کل بورس با افزایش ٢٢.٢ هزار واحدی (معادل ١.۶۵ درصدی) در نقطه ١.٣۶٧ میلیون واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن بورس هم با افزایش ۵.۴ هزار واحدی (معادل ١.۶ درصدی) در نقطه ٣۴٨.٢ هزار واحدی ایستاد.

نمادهای فولاد، فملی، شستا، وپاسار، وبملت، شستا و خودرو جزء نمادهایی بودند که بیشترین اثر را روی افزایش شاخص کل بورس گذاشتند. 

شاخص فرابورس با افزایش ١٧۴ واحدی در نقطه ١٨.٣٧ هزار واحد ایستاد. صبا، بپاس، آریا، شاوان، دماوند و فرابورس جزء نمادهایی بودند که شاخص کل فرابورس را با افزایش مواجه کردند. 

حقیقی ها در بورس و فرابورس کولاک کردند

ارزش کل معاملات بازار سهام ۶.۵٨ همت بود که سهم معاملات خرد ٣.۵ ه.م.ت برآورد شد.

حقیقی ها در روز آخر کاری سال ١۴٠٠، ٣٢۵.۵ میلیارد تومان وارد بازار سهام و ١٨۴.٢ میلیارد تومان وارد صندوق های با درآمد ثابت کردند.

حقیقی ها همچنین در روز آخر در معاملات در موقعیت خریدار ظاهر شدند؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها ٣۵.٨ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها ٢٢.۶ میلیون تومان بود.

ارزش صف های خرید از ١۵٠٠ همت به ١٠٠١ همت رسید که در نوع خود رکورد جدیدی به جا گذاشت. ارزش صف های فروش هم از ۶٢.٢ میلیارد تومان به ۵١.١ میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف خرید (١۶۶ نماد) بیش از ٧ برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (٢٨ نماد) بود.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها در بازار سهام برای نمادهای وبملت با ۴۴.۵ میلیارد تومان، شپنا با ٣٩.۴ میلیارد تومان، خودرو با ٢٢.١ میلیارد تومان، وبصادر با ٢١.۴ میلیارد تومان و دارایکم با ٢١.٣ یکم و بیشترین خروجی پول در بازار سهام برای نمادهای فملی با ١۶.٩ میلیارد تومان و وبیمه با ٨.٣ میلیارد تومان بود.

حقوقی ها همچنین در نمادهای وبیمه، فملی، کرازی، وپارس و چکاپا بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای کمند، وبصادر، خودرو، خگستر و خپارس بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند. 

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای  نماد یارا با ٩۵.٣ درصد بود.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس بازدهی داشت؟ 

در بورس بیشترین بازدهی برای بصادر، خبهمن و حکشتی با ۵ درصد و بیشترین کاهش قیمت هم برای نمادهای فپنتا با ٣.۶٨ درصد بود. بیشترین حجم معاملات در بورس در نمادهای شستا، خودرو و خودرو به ثبت رسید. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای ومعادن، غبشهر، فپنتا، افق، ونوس و پاکشو بود. صنایع خودرو، فلزات اساسی، فرآورده نفتی و چند رشته ای صنعتی جزء صنایع برتر از لحاظ ارزش معاملات در بورس بود.

در فرابورس، بیشترین بازدهی برای سه نماد خدیزل، حسینا و بنو با ۴.٩٧ درصد و  بیشترین افت قیمت هم برای مفاخر با ۴.٩۶ درصد بود. تجلی وکرمان با بیشترین حجم معاملات در فرابورس روبه رو بود. تجلی، مفاخر، پخش، شجم و غپاذر جزء نمادهایی بود که با بیشترین کاهش ارزش معاملات در فرابورس روبه رو بود.

  • IMG_20220319_165226_199
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید