سبزپوشی 73 درصد نمادها؛

صعودشاخص بورس به کانال1.4 میلیونی پس از3 ماه

کدخبر: ۴۸۵۰۷۸
اقتصادنیوز: در دومین روز کاری هفته شاخص کل بورس پایتخت پس از سه ماه به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد صعود کرد.
صعودشاخص بورس به کانال1.4 میلیونی پس از3 ماه

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه، هفتم فروردین 1401، شاخص کل بورس تهران با رشد 12 هزار و 730 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 403 هزار و 589 واحد رسید و پس از سه ماه به کانال 1.4 میلیونی بازگشت.

 شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 3 هزار و 36 واحدی در سطح 353 هزار و 581 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 205 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 759 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 361 نماد رشد قیمت داشتند و 130 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 73 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 26 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

نمادهای «فولاد»، «فخوز» و «شتران» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «غدشت»، «خاهن» و «جم» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «توسن»، «فزر» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای تجلی، فزر و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 410 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 100 میلیارد تومان بود که 2 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 196 میلیارد تومان رسید که 78 درصد از معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید