حرکت روبه جلوی شاخص دوباره می ایستد؟

سیگنال حقیقی ها به بورس /پیش بینی بورس امروز

کدخبر: ۴۸۷۷۷۲
اقتصادنیوز: حقیقی ها با جنب و جوش در معاملات، رفتار حرکتی بازار را تحت تاثیر قرار داده‌اند.
سیگنال حقیقی ها به بورس /پیش بینی بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام تهران دیروز در یک روز غافل گیرنده، تمامی خاک‌ریزهای قبلی را پس گرفت و شاخص دوباره به مرز 1.474 میلیون برگشت. بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام در ساعت پایانی نشان میداد که صف های خرید همچنان در برتری آشکاری نسبت به صف های فروشند. بررسی عملکرد بازار سهام نشان میدهد که خریداران همچنان خوش بین‌اند و فروشندگان در مختصات کنونی جایی برای خودنمایی ندارند. 

سیگنال حقیقی ها به بورس و فرابورس

البته فعال بودن حقیقی ها و جنب و جوش آنان در موقعیت های معاملاتی که ارزش معاملات خُرد را به بالای 6 همت رسانده و توانسته آنان را بیشتر در مقام خریدار نشان دهد تا فروشنده، گویای این است که در این فضا سمت عرضه جایی برای فشار به سمت تقاضا ندارد.

واریز ۷ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران به حساب بانک مرکزی در عمان؟

با تداوم فعالیت پُرجنب و جوش حقیقی ها در بازار سهام و از سویی تحرکات دوباره در بازار ارز که قیمت دلار را به 28 هزار تومان نزدیک کرده توانسته اهرم‌هایی بدست خریداران بدهد که بتوانند شاخص ها را در مدار صعودی قرار دهند. نکته مثبت معاملات روز یکشنبه بازگشت شاخص سازها به مدار صعودی بود که میتواند بازار روز دوشنبه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 

نظرسنجی اقتصادنیوز: چالش حرکت شاخص بورس در روز یکشنبه

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان میدهد که بیشتر تحلیلگران و فعالان بورس انتظار دارند حرکت های روبه جلوی شاخص ها در روز دوشنبه با چالش مواجه مواجه شود، هر چند که این وضعیت به دلیل شرایط ناپایدار ممکن است حرکت شاخص ها را دوباره در مسیر صعودی قرار دهد. اهرم هایی همچون تورمی بودن دورنمای اقتصاد، تحرکات مثبت در بازار ارز و سیگنال های مبنی بر آزادسازی دارایی های بلوکه شده در کنار تداوم مذاکرات برجامی وین میتواند شرایط را برای صعود ممتد قیمت سهم ها فراهم کند. 

شاخص ها در صورتی که در روزهای پیش رو در هفته کاری مسیر صعود را ادامه دهد خود را به سقف کانال 1.4 میلیون واحد نزدیک میکند. بررسی رفتار بورس بازان در چند ماه اخیر نشان داده که بعد از صعودهای ممتد، بازار با کُندی و دست انداز مواجه میشود.

  • 169208402
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید