گزارش اقتصادنیوز از بازار سهام چهارشنبه 24 فروردین 1401

رفتار غافلگیرکننده حقیقی ها در بورس تهران / تغییر جریان شاخص

کدخبر: ۴۸۸۵۲۷
اقتصادنیوز: امروز 24 فروردین 1401 حقیقی ها در روز آخر معاملات هفته دوباره همه را غافلگیر کردند و جریان حرکت شاخص را صعودی کردند.
رفتار غافلگیرکننده حقیقی ها در بورس تهران / تغییر جریان شاخص

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص ها امروز در روز پایانی ناظران را غافلگیر کردند. شاخص ها درحالی که در روز سه شنبه ریزش قابل توجهی را تجربه کرده و در ابتدای صبح چهارشنبه به دنبال تکرار الگوی نزولی بود اما در ادامه این روند صعودی شد. شاخص کل بورس با افزایش 8.1 هزار واحد (معادل 0.56 درصد) در نقطه 1.454 میلیون واحد ایستاد. همچنین شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 2.6 هزار واحد (معادل 0.7 درصد) در نقطه 38.9 هزار واحد ایستاد.

فولاد، شبندر، فملی، شتران، فارس، شبریز، ومعادن که در معاملات روز سه شنبه قرمزرنگ بودند، در معاملات امروز با بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس روبه رو شد. در بورس بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای فخوز، خودرو، خساپا، وبصادر، وتجارت، خگستر و کاوه بود.

شاخص کل فرابورس نیز با 108 واحد دوباره به نقطه 20 هزار واحد برگشت. آریا، وسپهر، مارون، شاوان، دماوند و خدیزل نیز جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل فرابورس گذاشتند. در فرابورس بیشترین کاهش ارزش بازار برای نمادهای زاگرس، کگهر، هرمز، غصینو و بساما بود.

حقیقی ها به بورس و فرابورس برگشتند

ارزش کل معاملات بازار سهام 12.28 همت بود که سهم ارزش معاملات خرد نیز 5 همت برآورد شد. حقیقی ها البته امروز را با افزایش ورودی پول در بازار سهام و صندوق های با درآمد ثابت دنبال کردند. بدین ترتیب حقیقی ها 21 میلیارد تومان به بازار سهام و 246 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. معامله گران حقیقی در معاملات امروز دوباره تغییر چهره دادند و باز هم در مقام خریدار قرار گرفتند. سرانه خرید حقیقی ها 32.5 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 27.6 میلیون تومان بود.

ارزش صف های خرید از 565.7 میلیارد تومان به 476.6 میلیارد تومان و ارزش صف های فروش نیز از 552.5 میلیارد تومان به 47.3 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف خرید (133 نماد) برتری نسبی نسبت به تعداد نمادهای دارای صف فروش (26 نماد) داشتند.

حقیقی ها در نمادهای خبهمن با 53 میلیارد تومان، وساپا با 24.8 میلیارد تومان، شتران با 24.4 میلیارد تومان، کیمیاتک با 17.8 میلیارد تومان و شبریز با 16.5 میلیارد تومان بیشترین ورودی و در نمادهای خگستر با 43.6 میلیارد تومان، پالایش با 28.9 میلیارد تومان، کنور با 18.8 میلیارد تومان، فولاد با 13.3 میلیارد تومان و فملی با 13.2 میلیارد تومان بیشترین خروجی پول را داشتند.

حقوقی ها در نمادهای شستا، ملت، فولاد، شبندر و شتران بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای وساپا، ورنا، البرز و کهمدا نیز بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

چه سهم هایی در بورس و فرابورس سودده بودند

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای نماد وساپا با 9.7 درصد بود. سرمایه گذاری سایپا در معاملات امروز با 5 درصد بازدهی در قیمت معامله شاهد تشکیل صف خرید 37 میلیون سهمی بود. همچنین تعداد 226 نماد بیش از 2.5 درصد افزایش قیمت داشتند و 60 نماد نیز بیش از 2.5 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

در بورس ولصنم با 4.98 درصد بیشترین بازدهی و سخزر با 4.57 درصد بیشترین کاهش قیمت را به ثبت رساندند. بیشترین حجم معاملات در نمادهای خگستر، شستا، خبهمن، خساپا، خودرو و وساپا بود. خودرو، فرآورده نفتی، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی، شیمیایی و بانکها برترین گروه های صنعت بودند.

در فرابورس نیز تلیسه با 4.99 درصد بیشترین بازدهی و زاگرس با 3.51 رصد بیشترین کاهش قیمت را به ثبت رساند. این در حالی است که کرمان، کارا، تجلی و اعتماد بیشترین حجم معاملات را در فرابورس به ثبت رساند.

امروز ناظر بازار هم اعلام کرد: بخشی از معاملات نماد معاملاتی شرکت‌های بانک خاورمیانه(وخاور)،گروه گسترش نفت و گاز پارسیان(پارسان) به تایید ناظر بورس نرسید.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید