پیش بینی بازارهای شنبه 27 فروردین 1401

پشت پرده گرانی قیمت خودرو /سیگنال صعودی به بیت کوین

کدخبر: ۴۸۸۵۳۱
اقتصادنیوز: دلار و سکه با کاهش اندکی به کانال های قبلی بازگشتند و مرکز آمار گزارش جدیدی از تورم مسکن منتشر کرد.
پشت پرده گرانی قیمت خودرو /سیگنال صعودی به بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز ، اگرچه دلار و سکه روزهای پنج شنبه و جمعه با حرکت آرامی در مسیر نزولی قرار گرفتند اما خودرو متاثر از شرایط هفته پیش دلار، در مدار صعودی دنبال شد.

بازار طلا، ارز و سکه | عقب نشینی آرام دلار و سکه

در بازار طلا، سکه و ارز شاهد عقب نشینی آرام بودیم . طلای جهانی اگر چه در محدوده 1973 دلار در حرکت است اما سکه به کف 13 میلیون تومان برگشته است. دلار نیز در محدوده نوسانی زیر 28 هزار تومان (26 تا 27 هزار تومان) در نوسان است. گزارش های رسیده از وین نشان می‌دهد دو طرف در رایزنی برای رسیدن به توافق هستند. همچنان تردیدها درباره رسیدن به توافق وجود دارد اما گزارش های امیدوارکننده هم وجود دارد. معاملات امروز می تواند در همین محدوده کانالی برای دلار و سکه دنبال شود.

بازار سهام | خروج پول از بورس و فرابورس؟

در بازار سهام شاخص ها در هفته چهارم فروردین با بازدهی متفاوت روبه رو شدند؛ بدین ترتیب شاخص کل بورس با بازدهی منفی 0.65 درصد و شاخص کل هم وزن (در بورس) با بازدهی مثبت 1.48 درصد و شاخص کل فرابورس نیز با بازدهی مثبت 0.75 درصد روبه رو شد. البته همزمان با بازدهی متفاوت شاخص ها، متوسط ارزش معاملات خُرد در بازار سهام در هفته سوم کاری فروردین با افت 17 درصدی نسبت به هفته ماقبل 5.8 همت برآورد شد. در هفته ای که سپری شد از توان خرید حقیقی ها کاسته و بر توان فروش حقیقی ها افزوده شد. همچنین خروجی پول حقیقی ها نیز چه در بورس و چه در فرابورس شدت گرفت. معاملات امروز اگر متناسب با رفتار روز چهارشنبه هفته گذشته بازار سهام دنبال شود، می توان شاهد تحرکات جدیدی برای صعودی شدن شاخص ها در بورس و فرابورس بود.

بازار خودرو | دو شرط ایران خودرو برای حذف قرعه کشی ها

در هفته ای که سپری شد، در بازار خودرو شاهد صعودی شدن قیمت خودرو بودیم که البته دلیل اصلی آن نیز تحرکات بازار ارز عنوان شد. به نظر می رسد بازار امروز هم در تب و تاب بماند و متاثر از قیمت دلار رفتار مشابهی از خود نشان داد. با این وصف تازه ترین اخبار و رویدادها حاکی از آن است که ایران خودرو اعلام کرده تنها با حذف قیمت گذاری دستوری و افزایش تولید، حذف قرعه کشی ها را در دستورکار قرار می دهد.

بازار مسکن | گزارش مرکز آمار از تورم مسکن

تازه ترین بررسی مرکز آمار نشان می دهد نرخ تورم سالانه اسفند ۱۴۰۰ املاک مسکونی شهر تهران به ٣٣.٠١ درصد رسید که نسبت به سال قبل ، ۴۶.۰۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین نرخ تورم ماهانه مسکن در اسفند ۱۴۰۰ به ۱۰.۵۶ درصد رسیده و در مقایسه با ماه قبل از آن، ٢.٧ درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش تورم ماهانه در سال ۱۴۰۰ است. پیش بررسی بانک مرکزی هم نشان داد که بازدهی قیمت هر مترمربع مسکن در تهران در اسفند 1400 (نسبت به بهمن 1400) 6 درصد افزایش یافته و روند معاملات در تهران در اسفند 100 (نسبت به بهمن 1400) همچنان مسیر کاهشی دنبال کرد و وضعیت معاملات نشان از تداوم رکود دارد. همچنین در مهمترین رویدادها، ابراهیم رییسی، رئیس جمهور بر ضرورت جبران عقب‎‌ماندگی‌ها در حوزه ساخت مسکن تاکید کرد و گفت دولت مصمم به تحقق برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال برای تامین نیاز کشور است. بخشنامه جدید بانک مرکزی هم نشان میدهد سقف تسهیلات وام مسکن جوانان از ۱ میلیارد تومان، ۸۵۰ و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۲، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری تعیین شد.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین وارد مدار صعودی شد؟

قیمت رمز ارزها در بامداد امروز سیگنال صعودی دریافت کردند. بیت کوین دوباره به مدار بالای 40 هزار دلار برگشته و اتریوم هم به به بالای 3 هزار دلار رسیده است. این در حالی است که تتر همچنان با تحرکات نزولی دنبال می شود. از نگاه تحلیلگران تکنیکال بیت کوین دوباره وارد روند صعودی شده و به نظر می رسد این وضعیت ناپایدار باشد و ممکن است دوباره در همان محدوده فعلی افت و خیز داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید