پیش بینی بازار سهام امروز 5 اردیبهشت؛

شاخص کل بورس در مرز روانی 1.5 میلیون واحد

کدخبر: ۴۹۰۸۹۱
نکته ای که برای معامله گران در معاملات امروز دلگرم کننده است، نزدیک بودن شاخص کل به مرز روانی یک میلیون و 500 هزار واحد است.
شاخص کل بورس در مرز روانی 1.5 میلیون واحد

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران معاملات روز گذشته را مثبت آغاز کرد اما مثبت بودن شاخص کل زیاد طول نکشید و با شدت گرفتن عرضه ها، شاخص کل به محدوده منفی وارد شد. در نهایت هم با افت نیم درصدی، شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و 504 هزار واحد قرار گرفت.

کاهش ارزش معاملات خرد

روز گذشته ارزش معاملات خرد هم کاهش یافت و از 5162 میلیارد تومان در روز چهارشنبه گذشته، به 4763 میلیارد تومان رسید. این افت 8 درصدی در ارزش معاملات، می تواند یکی از عوامل احتیاط بیشتر معامله گران در معاملات امروز باشد. 

سومین خروج متوالی پول حقیقی

از طرفی روز گذشته 255 میلیارد تومان تغییر مالکیت سهام از حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد که در محافل بورسی به آن «خروج پول حقیقی» گفته می شود. این موضوع هم می تواند یکی دیگر از عوامل احتیاط معامله گران در معاملات امروز (دوشنبه 5 اردیبهشت 1401) باشد.

این سومین خروج متوالی پول حقیقی از بازار است و در دو روز معاملاتی گذشته به ترتیب 124 و 6 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده بود.

با این حال نکته ای که برای معامله گران در معاملات امروز دلگرم کننده است، نزدیک بودن شاخص کل به مرز روانی یک میلیون و 500 هزار واحد است. شاخص کمتر از 5 هزار واحد با این مرز روانی فاصله دارد و انتظار این است که درصورت منفی بودن معاملات امروز، شاخص به این عدد واکنش مثبت نشان دهد.

برتری عددی نمادهای مثبت نسبت به منفی ها

از طرفی با وجود افت شاخص کل در روز گذشته، شاخص هم وزن رشد کوچکی را ثبت کرد که این موضوع نشان دهنده وضعیت نسبتا خوب سهام کوچک و متوسط بازار است.

از نظر تعداد نمادهای مثبت و منفی هم کفه ترازو به نفع نمادهای مثبت سنگینی می کند و 302 نماد منفی در مقابل 321 نماد مثبت نشان دهنده این است که هنوز بیش از نیمی از نمادها در وضعیت خوبی هستند.

میانگین سرانه خرید هر کد حقیقی در معاملات روز گذشته 19.2 میلیون تومان و میانگین سرانه فروش هر کد حقیقی 17.6 میلیون تومان بوده و از این زاویه نیز همچنان برگ برنده با خریداران است.

خبری از هیجان نیست

با این حال در معاملات امروز، فروشندگان تلاش هایی برای پایین بردن شاخص کل تا کانال 1.4 میلیون واحدی را خواهند داشت و خریداران نیز با در نظر گرفتن نکات مثبت ذکر شده، به مقابله با آن ها خواهند رفت. 

برای امروز، بازار نوسانی و البته به دور از هیجان خاصی چه در سمت خرید و چه در سمت فروش پیش بینی می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید