افزایش احتمال رشد شاخص ها

بورس گارد صعودی گرفت /پیش بینی بازار سهام امروز

کدخبر: ۵۰۱۲۳۳
اقتصادنیوز: بورس سرانجام نشانه های صعودی از خود نشان داد که درصورت استمرار این وضعیت، می توان رشد شاخص ها را متصور بود.
بورس گارد صعودی گرفت /پیش بینی بازار سهام امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز گذشته بورس، روند منفی به مثبت اتفاق افتاد که معمولا در چنین شرایطی، رشد قیمت ها حداقل برای یک روز بعد هم ادامه خواهد داشت. با این حساب می توان برای شروع معاملات امروز، افزایش قیمت سهام و رشد شاخص ها را متصور بود.

در معاملات روز گذشته شاخص کل بورس کمی کمتر از یک درصد رشد کرد و تعداد نمادهای مثبت هم بیشتر از تعداد نمادهای منفی بود. تقریبا می توان گفت فاصله تعداد نمادهای مثبت و منفی، زیاد شده و اکثریت بازار در روز گذشته مثبت بوده اند. گرچه این مثبت بودن ها خیلی هم قوی نبود و شاخص هم وزن که نشان دهنده وضعیت کلیت بازار است، رشد کمتری را نسبت به شاخص کل داشت، اما با این حال وضعیت طوری است که می توان به مثبت بودن شاخص کل در روز جاری امیدوار بود.

ارزش معاملات بالا رفت

نکته مهم در معاملات روز گذشته، رشد چشمگیر ارزش معاملات خرد بود. روز گذشته بیش از 4100 میلیارد تومان معامله خرد در بازار انجام شد که در مقایسه با رقم 3450 میلیارد تومان روز شنبه، عدد بزرگ تری است.

یکی از دغدغه های بزرگ فعالان بازار سهام، کاهش ارزش معاملات در دو سه هفته گذشته بوده که دیروز بالاخره ارزش معاملات رشد کرد و اگر این اتفاق در معاملات امروز و فردا هم رخ دهد، می توان اصلاح کوتاه مدت بورس را تمام شده دانست.

اتفاق مهم دیگر، کاهش بسیار زیاد خروج پول حقیقی ها از بازار بود. دیروز تنها حدود 20 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. این در حالی است که در روز شنبه بیش حدود 450 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده بود.

احتمال رشد شاخص ها افزایش یافت

از طرفی شاخص قدرت خریداران حقیقی هنوز منفی است و فعلا فروشندگان زور بیشتری نسبت به خریداران دارند. اما از آنجا که دیروز عدد این شاخص 0.98 ثبت شد، بعید نیست که امروز بالاخره قدرت خریداران حقیقی هم از قدرت فروشندگان حقیقی بیشتر شود و یکی دیگر از پارامترهای بااهمیت بازار به سود خریداران شود.

معمولا در دوره هایی که رشد نرخ دلار اتفاق می افتد، شاخص بورس یا یک فاز تاخیر، رشد می کند و به نظر می رسد در دوره فعلی هم چنین اتفاقی در حال رخ دادن باشد.

از آنجا که با اصلاح اخیر بورس قیمت بسیاری از نمادها جذاب شده و نسبت قیمت به درآمد نمادها به عددهای خوبی رسیده، پیش بینی می شود امروز شاهد بازار سبز رنگی باشیم. گرچه که هنوز وضعیت به گونه ای نیست که بتوان با اطمینان از رشد قیمت ها سخن گفت و هر لحظه امکان دارد دوباره فروشندگان قوی وارد میدان شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید