گزارش «اقتصادنیوز» از بازدهی بورس در تیر 1401

خروج سرمایه از بورس /سود و زیان سهامداران چقدر بود؟

کدخبر: ۵۰۷۱۵۳
اقتصادنیوز: اگر یک سهامدار سبد سهامی داشته باشد که بازدهی آن با شاخص کل متناسب باشد، به طور متوسط در تیر 1401 زیان 2.7 درصدی را متحمل شده است.
خروج سرمایه از بورس /سود و زیان سهامداران چقدر بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، 12 روز معاملاتی از ابتدای تیر ماه می‌گذرد. شاخص کل بورس تهران در 7 روز نزولی بوده در 5 روز دیگر رشد کرده است. در مجموع شاخص در 2 هفته اخیر 41 هزار و 121 واحد تنزل کرده است. 

بازدهی منفی بورس

در حالی که در آخرین روز کاری خرداد ماه در رقم یک میلیون و 539 هزار واحد قرار داشت، در روز شنبه 18 تیر با نزول 4 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 498 هزار واحد تنزل کرد و کانال یک میلیون و 500 هزار واحد را از دست داد. 

فوری/ فردا یارانه واریز نمی شود

بدین ترتیب شاخص کل بورس تهران در 12 روز کاری اخیر 2.7 درصد نزول کرده است. اگر یک سهامدار سبد سهامی داشته باشد که بازدهی آن با شاخص کل متناسب باشد، به طور متوسط در تیر 1401 زیان 2.7 درصدی را متحمل شده است.  

خروج سرمایه از بازار سهام

در 12 روز کاری اخیر، در تمامی روزهای معاملاتی تیر ماه، خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بوده و سرمایه حقیقی از بورس خارج شده است. در مجموع 4 هزار و 261 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شده که به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 355 میلیارد تومان از بازار سهام خارج شده است. 

افت ارزش معاملات سهام

در اولین ماه تابستان، معاملات بورس دچار رکود نسبی شد، به طوری که در آخرین روز کاری، شنبه 18 تیرماه، ارزش معاملات خرد سهام به 2 هزارو 848 میلیارد تومان سقوط کرد که کمترین رقم در سال جاری است.

در 12 روز کاری اخیر، میانگین ارزش معاملات خرد 3 هزار و 613 میلیارد تومان بوده است که سطح پائینی برای بورس تهران محسوب می‌شود.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید