رکود معاملات بازار سهام؛

وضعیت جزری در بورس تهران /مرز مهم از دست رفت

کدخبر: ۵۰۸۸۰۷
اقتصادنیوز: امروز روند نزولی شاخص‌ها تداوم داشت، ارزش معاملات افت شدیدی کرد و مرز مهم یک میلیون و 480 هزار واحد شکسته شد.
وضعیت جزری در بورس تهران /مرز مهم از دست رفت
خبرنگار: زهرا رضایی

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه بیست و ششم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 11 هزار و 611 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 468 هزار و 439 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 3 هزار و 206 واحدی در سطح 402 هزار و 370 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 130 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 620 واحد قرار گرفت.  

امروز نمادهای «میدکو»، «تاپیکو» و «نوری» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شیران»، «وساپا» و «خراسان» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «خدیزل»، «دتوزیع» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شستا و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 76 هزار و 326 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 71 هزار و 228 میلیارد تومان بود که 93 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 767 میلیارد تومان رسید. 

رشد صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل تغییری نکرد و 27 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 92 درصد افت کرد و در رقم 16 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد سنیر (شرکت سیمان سفید نیریز) با صف‌ خرید 7 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سنیر، نمادهای تکنو (شرکت تکنو تار) و سکرد (شرکت سیمان کردستان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن 7 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای فلوله، وساخت، غویتا و سدبیر بیشترین صف فروش داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید