گزارش «اقتصادنیوز» از صف های بازار سهام؛

بورس یکپارچه قرمز شد / سهامداران ناامید از بازار

کدخبر: ۵۲۲۳۴۶
اقتصادنیوز: امروز اغلب نمادهای بازار سهام ریزش قیمت داشتند و نقشه بورس یکپارچه قرمز شد.
بورس یکپارچه قرمز شد / سهامداران ناامید از بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه بیست و هفتم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 11 هزار و 183 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 377 هزار و 915 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با کاهش 2 هزار و 981 واحدی در سطح 401 هزار و 908 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 102 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 630 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «انرژی3»، «زپارس» و «دانا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «شگویا» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کزغال»، «خدیزل» و «بگیلان» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 163 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 8 هزار و 545 میلیارد تومان بود که 60 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 405 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات یکشنبه 55 نماد صف خرید داشتند و 69 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 28 درصدی به 159 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 27 درصد افزایش یافت و 192 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 16 میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 54 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد کزغال (شرکت زغال سنگ پروده طبس) با صف‌ خرید 8 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کزغال، نمادهای خمحور (شرکت تولید محور خودرو) و حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد ذوب تعلق داشت که ارزش آن 5 میلیارد تومان بود. پس از ذوب، نمادهای ثفارس، سکرد، غپاک و ثاباد بیشترین صف فروش داشتند.

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید